Logo Catalunya Diari
Logo Catalunya Diari
Logo Instagram
Logo Whatsapp
L'artista Gerard Martín realitzant una de les pintades horitzontals de la Plaça Arquitecte Sardà de Reus

Diverses pistes de bàsquet de Reus, decorades amb pintades horitzontals

La iniciativa s’ha realitzat en el marc del programa del Casal de Joves «Llambordes» i «Reus Ciutat del Bàsquet Català 2019»

L'artista Gerard Martín realitzant una de les pintades horitzontals de la Plaça Arquitecte Sardà de Reus
L'artista Gerard Martín realitzant una de les pintades horitzontals de la Plaça Arquitecte Sardà de Reus | Adrià Morte

 

A partir d’avui, qui passi per la  plaça Arquitecte Sardà de Reus o qui passegi a partir de la setmana que ve per la plaça d’Europa notarà quelcom diferent. Coincidint amb «Reus Ciutat del Bàsquet Català 2019», i en el marc del programa que promou el Casal de Joves «Llambordes», les pistes de bàsquet d’aquestes places s’han decorat amb pintades horitzontals. Concretament, des d’aquest dilluns s’han començat a pintar les de la plaça Arquitecte Sardà i que correspon als dissenys dels artistes Gerard Martín i Desordre. La setmana vinent es realitzarà la pintada que va a la plaça Europa a càrrec de l’artista Riccardo Micoli.

[predef]reus-144[/predef]

  

El regidor de Salut i Ciutadania, Òscar Subirats, ha assenyalat que aquest és «un exemple clar de la voluntat de treballar de manera transversal entre regidories» i que «el programa Llambordes és un programa de foment de l’art juvenil i art jove d’on en sortiran artistes reconeguts d’aquí a uns anys». Segons el regidor d’Esports, Josep Cuerba, Reus «viu amb intensitat el bàsquet» i el projecte de Reus Ciutat del Bàsquet Català 2019 és «una oportunitat per donar rellevància i visibilitat al treball que fan els clubs i les escoles de la ciutat, que fan d’aquest esport el segon més practicat i el primer en nombre de llicències d’esport femení». Per una altra banda, Cuerba ha indicat que iniciatives com aquesta, on es pinten les pistes de bàsquet, es poden trobar a ciutats com Berlin o Nova York.

 

Gerard Martín i Desordre, els artistes encarregats de pintar les pistes de bàsquet de la plaça Arquitecte Sardà
Gerard Martín i Desordre, els artistes encarregats de pintar les pistes de bàsquet de la plaça Arquitecte Sardà | Adrià Morte

 

Els artistes i les seves obres

Els artistes seleccionats, Gerard Martín, Desordre (Desiree Castellà) i Riccardo Micoli, han superat un concurs organitzat pel Casal de Joves de Reus on s’han presentat fins a 17 propostes diferents. Gerard Martín, per un costat, va presentar al concurs «Geometrització», una proposta que passa per la racionalització de formes bàsiques com a elements figuratius de l’obra. Juga amb aquestes formes mínimes que s’adapten a l’escenari. La cromàtica s’adapta a l’entorn prenent tonalitats pròpies dels parcs, la terra i la vegetació. Martín ha explicat que volia una «peça que no calgués veure-la simplement des de dalt, sinó des de qualsevol punta de vista».

L’artista ha indicat que s’ha inspirat amb «les línies del camp de bàsquet perquè em donessin les formes i el disseny gràfic, utilitzant sis colors que s’adeqüessin amb la plaça». Gerard Martín és de Tarragona i actualment forma part de l’estudi creatiu Pàkaru.

Per la seva banda, Desordre (Desiree Castellà) és de Reus i va presentar «La llibertat guiant el bàsquet». Segons l’artista «el bàsquet és un esport força practicat per ambdós sexes, però no deixa de ser un motiu per parlar de la dona». Per aquest motiu, vol «transmetre la igualtat de gènere en un àmbit molt freqüentat pels més joves, ja que aquests mateixos són el futur de l’educació, la igualtat i el respecte comú». El centre del mural horitzontal presentat és una noia de mitjana edat amb vestimenta esportiva amb l’objectiu de lligar la figura femenina amb els esports.

Finalment, Ricardo Micoli és un italià que viu actualment a Barcelona. Va presentar al concurs la peça «Nit de gats». A partir de la forma tòpica d’una pista de bàsquet presentarà dos gats jugant amb un cabdell de llana i que tenen darrere un fons espaial. El fil del cabdell defineix les línies del camp, creant un joc visual. Les formes dels dos gats són delineades i amb colors vius i contrastant amb els del fons que recorden, segons explica el mateix artista, amb el símbol del Ying i el Yang, un emblema de l’equilibri en les cultures orientals.