Representació tarragonina entre els guanyadors dels Premis Gaudí 2019. Durant la gala d’ahir diumenge, 27 de gener, celebrada al Palau de Congressos de Catalunya, a l’Hospitalet de Llobregat, el cambrilenc Eduard Vallès va endur-se, conjuntament amb Hanga Kurucz, l’estatueta a la millor Direcció de Producció per la seva feina al film ‘El fotógrafo de Mauthausen’.
Vallès, que ha treballat amb directores i directors com Sílvia Munt, Isabel Coixet, Agustí Villaronga o Mar Targarona, directora de la pel·lícula premiada, va ser l’encarregat de pujar a l’escenari a recollir el premi i dirigir unes paraules al públic i a l’audiència que seguia la gala per televisió. Amb el d’ahir, Eduard Vallès acumula dos premis Gaudí, després de guanyar, l'any 2013 i en la mateixa categoria, una estatueta per la pel·lícula ‘The Pelayos’, del director Eduard Cortés.
[predef]tarragona-digital-app-180[/predef]
'El fotógrafo de Mauthausen', quatre de nou
‘El fotógrafo de Mauthausen’, dirigida per la barcelonina Mar Targarona, van tancar l’onzena edició dels Premis Gaudí amb quatre de les nou estatuetes a què optava: millor Direcció Artística, per a Rosa Ros; millor Maquillatge i Perrqueria, per a Caitlin Acheson i Jesús Martos; millor Vestuari, per a Mercè Paloma i, finalment, millor Direcció de Producció, per a Hanga Kurcz i Eduard Vallès.
La representació reusenca marxa amb les mans buides
Els reusencs Alba Sotorra i Oriol Tarragó, per la seva part, van marxar del Palau de Congressos de Catalunya amb les mans buides després d’optar, respectivament, a les categories de millor Documental —Sotorra, amb ‘Comandant Arian’— i millor So —Tarragó, amb ‘Jurassic Word: El Reino Caído’.
- Contingut relacionat: La reusenca Alba Sotorra estrena 'Comandante Arian', la lluita feminista al conflicte sirià
'Entre dos aguas', la gran guanyadora
Ahir, el premi al millor Film Documental va ser per a ‘Petitet’, de Carles Bosch, mentre que el guardó al millor So se’l van endur Alejandro Castillo i Amanda Villavieja, per la pel·lícula ‘Entre dos aguas’, sens dubte, la gran guanyadora de la nit. El llargmetratge d’Isaki Lacuesta, que narra la història dels germans Isra i Cheíto i el seu retrobament a San Fernando, a Cadis, va endur-se set dels nou premis a què optava, entre els quals hi ha el de millor Pel·lícula en llengua no catalana i millor Direcció.
Als Gaudí 2019, l'estatueta a millor Pel·lícula se la va emportar ‘Les distàncies’, d’Elena Trapé, mentre que el premi especial del públic va ser per a ‘Viaje al cuarto de una madre’, de la directora i guionista Celia Rico.