Imatge dels passadissos de l'Hospital Clínic de Barcelona, 30 de març de 2020

El sindicat d'Infermeres de Catalunya denuncia «rigidesa i limitacions» amb les vacances

Exigeixen a entitats i administracions sanitàries una «reflexió profunda» després de tota la feina que han fet durant la crisi del coronavirus

Imatge dels passadissos de l'Hospital Clínic de Barcelona, 30 de març de 2020
Des del col·legi de metges adverteixen que els hospitals catalans estan col·lapsats | CatalunyaDiari

El sindicat d'Infermeres de Catalunya ha enviat aquest divendres un comunicat als treballadors recordant-los el seu dret al descans i censurant la «rigidesa i limitacions» imposades per l'administració respecte a les seves vacances, malgrat l'esforç demostrat pels professionals durant l'epidèmia del coronavirus.

L'organització ha assegurat que entitats públiques de salut estan obligant els professionals a gaudir de les seves vacances abans de finals de setembre, «segurament per la por a un nou brot de la Covid-19 a partir d'aquestes dates».

Lamenten la pèrdua de flexibilitat dels centres

Ha exigit a les entitats i administracions sanitàries «una reflexió profunda sobre quin tracte estan disposats a dispensar als professionals que han fet possible una gestió digna del desastre organitzatiu i de prevenció que ha suposat la crisi de la Covid-19».

Ha reconegut que limitar les vacances als mesos d'estiu s'ajusta a la normativa de règim intern de les infermeres i a alguns convenis col·lectius, però ha lamentat que els centres sanitaris estiguin perdent la flexibilitat que havien demostrat fins al moment en aquest aspecte.

Molts centres no aplicaven de manera «rígida» la normativa

«Fins avui, molts centres optaven per no aplicar de manera rígida aquesta normativa, permetent el gaudi de les vacances fora d'aquests períodes, sempre que el servei quedés cobert i es garantís la continuïtat d'atenció a la ciutadania», ha afirmat el sindicat.