A partir d'aquest dimecres, en el marc dels actes previs a la Fira de Sant Jaume 2019, se celebrarà el campionat de Horseball (bàsquet a cavall) 'Ciutat de Reus'. Més concretament, el torneig començarà aquest dimecres, 24 de juliol, i seguirà el dijous 25 fins al divendres 26 de juliol, quan tindrà lloc els últims partits. El campionat es durà a terme al Parc de la Festa de Reus i començarà a les 18.00 hores i s'allargarà fins a les 22.00 hores. El campionat també forma part de la Fira del Cavall.
Aquest any, la Fira del Cavall arriba a la seva 24a edició i és l'apartat més destacat de la Fira de Sant Jaume. És una activitat organitzada Reus Promoció i compta amb la col·laboració de l'Associació dels Amics dels Cavalls de les comarques de Tarragona. El Torneig de Horseball 'Ciutat de Reus' se celebra per segona vegada a la ciutat de Reus i és un esport en el qual s'enfronten dos equips formats per quatre genets i els seus cavalls.
Hi ha diverses categories: per una banda, trobem la sub-10, que inclou nens menors de 10 anys amb els seus corresponents ponis; i, d'altra banda, la sub-12, que inclou nens menors de 12 anys. També hi ha la categoria femenina i la categoria d'elit mixta. Si ens centrem en la ciutat de Reus, el club de Reus West-Fork presenta un equip per categoria i en destaca l'equip femení que aquest any ha aconseguit classificar-se per primera vegada pel campionat d'Espanya, aconseguint així, la setena plaça i rebent el trofeu 'Fair play'.
Aquest any, el torneig reusenc comptarà amb la presència d'aproximadament uns 80 binomis, tots ells vinguts de diferents indrets, tant de Catalunya com de la resta de l'Estat espanyol. La final es jugarà divendres i dels últims partits en sortirà el guanyador del II Torneig de Horseball 'Ciutat de Reus'.