rtc-config='{"urls": ["https://catalunyadiari.com/rtc_config?h=CANONICAL_URL&key=section_cd"]}'

Catalunya Diari

SORTEIG

🥑 Guanya un completíssim lot de productes ECO BonPreu! És molt fàcil!!

NOVETAT

🥗 No et perdis cada dimecres la nova recepta pas a pas de la cuina de sempre al teu correu

Investigadors catalans descobreixen una proteïna clau en la metàstasi

Un equip de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques ha detectat que l'enzim USP27X augmenta els nivells de Snail-1, clau en el desenvolupament del càncer de mama
Investigadors de l'Hospital del Mar localitzen una proteïna clau en la formació de la metàstasi del càncer de mama | Cedida

Investigadors del Programa de Càncer de l'Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques han descobert la que pot ser la principal causa de la metàstasi de càncer de mama. Una proteïna, l’USP27X, té un paper clau proliferació, la invasió i la formació d’aquesta malaltia, ja que evita la degradació de la proteïna Snail1, que s'acumula als teixits en forma de cèl·lules canceroses.

Després d'altres estudis que han fet grans passes per eliminar el càncer, l’equip liderat pels doctors Víctor M. Díaz, de la Universitat Pompeu Fabra, i Antonio García de Herreros, de l'IMIM ha descobert que l’enzim augmenta l’estabilitat de Snail-1. Això fa que s’iniciï la invasió de les cèl·lules tumorals als teixits sans, formant la metàstasi, en un procés conegut com a ‘Transició Epiteli-Mesènquima’. Així

Anys de treball per evitar els efectes negatius de la proteïna

En els seus anys de treballs, els investigadors van determinar que les cèl·lules normals mantenien baixos els nivells de Snail 1. Aquest fet es deu al fet que existeixen una marca molecular, l’ubiqüitina, que degrada aquesta proteïna evitant els seus efectes cancerígens. L’USP27X, però, el que fa és eliminar les ubiqüitines fent que augmenti la proteïna i que les cèl·lules canceroses s’expandeixin.

Recreació d'una cèl·lula cancerosa   | GTRES

Gràcies a aquesta descoberta, el doctor Díaz afirma que és crear inhibidors de l’USP27X regulant «els nivells de Snail1, i per tant controlar els seus efectes negatius en la proliferació, la invasió i la metàstasi». Experiments fets amb ratolins han demostrat com si l’absència d’aquest enzim evita la metàstasi.

Es podran crear fàrmacs que disminueixen el rebuig a la quimioteràpia

Un altre punt important de la investigació és que demostra que la presència de Snail 1 i USP27X augmenta la resistència a certs tractaments contra aquest tipus de càncer fets amb cisplatí. Guillem Lambies, un dels investigadors, afirma que «quan inhibim la USP27X som capaços de revertir la resistència al tractament amb cisplatí i novament fer sensibles les cèl·lules tumorals».

La descoberta hauria de portar a «generar fàrmacs que, en inhibir la USP27X, puguin combatre la quimio-resistència». Els investigadors asseguren que es podrà combatre la resistència a la quimioteràpia en tumors molt agressius, que són coneguts com a triples negatius.

🏃 Pots rebre gratis al teu mòbil consells de vida sanafent clic aquí!

🍅 Ets un apassionat de la cuina? Subscriu-te gratis al butlletí per rebre la recepta de la setmana al teu correu!

🥑 Un completíssim lot de productes ECO BonPreu pot ser teu fent clic aquí. Participa ara!

Comentaris