Un estudi afirma que els assecadors de mans acumulen més gèrmens que el paper

La investigació, duta a terme per la Universitat de Leeds, ha analitzat la contaminació bacteriana en tres banys de tres hospitals
Assecador de mans en un bany públic  | Cedida.

En una setmana on s'ha viscut una crisi sanitària internacional, un estudi ha desaconsellat utilitzar els assecadors de mans que es poden trobar a la majoria de banys públics, ja que aquests contenen més gèrmens que el paper.

La investigació sobre prevenció bacteriana, que ha estat publicada pel 'Journal of Hospital Infection', ha estat realitzada per la Universitat de Leeds i el Leeds Teaching Hospital Trust. Les dues institucions angleses pretenien analitzar la contaminació dels bacteris en una situació real.

Han estudiat el nivell de contaminació bacteriana durant dotze setmanes

Els investigadors que han dut a terme aquest estudi, han pres mostres dels banys públics de tres hospitals, un del Regne Unit, un d'Itàlia i un de França. Concretament, els centres sanitaris estudiats són l'hospital italià d'Udine, l'hospital de Saint Antoine a França i la infermeria general de la localitat britànica de Leeds.

Les anàlisis es van dur a terme en banys on els seus usuaris es podien eixugar les mans tant amb paper com amb assecador. En dies alternatius, s'estudiava el nombre de bacteris que desprenia cada sistema. Aquests estudis es van dur a terme al llarg de dotze setmanes, després dels quals es van treure unes conclusions prou contundents.

L'estudi va concloure que els nivells de contaminació dels assecadors de mans era molt superior al del paper en tots tres hospitals. En els centres mèdics francès i anglès, el nombre de bacteris que es van acumular a la màquina era cinc vegades superior al que van trobar en el paper.

Un dels principals problemes és no rentar-se bé les mans

«El problema comença perquè algunes persones no es renten les mans correctament, i d'aquesta manera, quan utilitzen l'assecador els microbis es desprenen i s'escampen»,  ha afirmat el professor de microbiologia mèdica de la Universitat de Leeds, Mark Wilcox.

Wilcox, que també és el supervisor de l'estudi ha dit també que «l'assecador crea un aerosol que contamina el bany; incloent-hi el mateix assecador, els lavabos, el terra i altres superfícies, depenent del disseny de l'assecador i d'on està ubicat».

El supervisor de la investigació ha afegit: «Si les persones toquen aquestes superfícies, corren el risc de contaminar-se per bacteris o virus». Per aquest motiu ha recomanat utilitzar paper, ja que «absorbeix l'aigua i els microbis es queden a les mans. Per això, si s'eliminen adequadament, hi ha menys risc de contaminació creuada».

Comentaris