IMPORTANT i GRATIS:

📱Encara no t'has baixat l'App del Catalunya Diari? A què esperes per saber-ho tot. CLICA AQUÍ, és gratis!

Consumir Ibuprofèn excessivament pot derivar en pèrdua d'audició en dones

Si prens de forma continuada aquest medicament, podries arribar a patir sordesa

El Ibuprofèn pot causar pèrdua d'audició en les dones| Cedida

No és la primera vegada que se situa al Ibuprofèn en el punt de mira pels seus efectes secundaris. Ja hem parlat altres vegades de les possibles conseqüències d'abusar d'aquest medicament al llarg dels anys, podent afavorir un infart de miocardi o fins i tot ictus, però segurament mai ens havíem imaginat que pogués arribar a causar pèrdua d'audició. Un estudi publicat recentment a l'American Journal of Epidemology mostra que existeix una relació entre la presa excessiva de Ibuprofèn i la pèrdua d'audició en dones.

Les dades són un reflex de l'estudi realitzat a un total de 55.850 dones d'edats compreses entre els 44 i els 69 anys. Al treball realitzat es va detectar que, aquelles que havien ingerit Ibuprofèn durant més de sis anys, tenien un 10% més de risc de patir pèrdua d'audició. Segons recull la revista Estafi, l'autor principal, el doctor Gary Curhan de l'Hospital Brigham i de la dona als EUA, va dir que «la pèrdua d'audició és molt comuna i pot tenir un profund impacte en la qualitat de vida».


Comentaris

envia el comentari