Les bases mínimes de cotització dels autònoms a Espanya pujaran un 8%, un augment automàtic després del pacte entre el govern i el PSOE de pujar el salari mínim interprofessional (SMI). Així ho explica aquest dilluns el diari Expansión, que detalla que els autònoms societaris i els que tinguin més d'una desena de treballadors al seu càrrec pagaran al voltant de 300 euros més a l'any per culpa d'aquesta nova pujada.
En total, es calcula que la Seguretat Social recaptarà més de 70 milions d'euros gràcies a aquesta mesura. I és que l'ens públic necessita cobrir el forat del fons de pensions, al qual s'ha recorregut a forma reiterada en els últims anys.
Aquest nou perjudici al col·lectiu dels autònoms podria rematar petites empreses i professionals que es troben a punt que no els quadrin els números. El rotatiu econòmic recorda que el sistema de cotitzacions al nostre país no respon a cap criteri referent a la quantitat d'ingressos i la potencialitat econòmica de cada professional.
Més notícies: