IMPORTANT i GRATIS:

📱Encara no t'has baixat l'App del Catalunya Diari? A què esperes per saber-ho tot. CLICA AQUÍ, és gratis!

Pablo Ráez explica el seu estat de salut setmanes després del seu trasplantament

El malagueny està passant per una bronquitis i han de fer-li més quimioteràpia

 

He estado más ausente estos días ya que estoy centrando en mi la poca energía que tengo para superar esta etapa que está resultando difícil, pero no imposible. Resulta que cuando voy a mis revisiones al hospital (que suelen ser 2 días por semana) en las analíticas estudian un dato que se llama quimerismo. Este mide el porcentaje de células que hay mías (buenas o malas) y del donante y en el resultado de esta prueba pues sale que hay más células mis que del donante, un 80% de células mías y un 20% del donante y a estas alturas del trasplante debería ser como mínimo al revés. Por lo tanto sigo teniendo anemia, las plaquetas muy bajas , las defensas muy bajas y no produzco por mí mismo. Por consecuencia a esto he recibido 7 días de una quimioterapia que recibe el nombre de hipometilante. Va pinchada en el brazo o en la pierna y es subcutánea. Es una quimio más suave que las que recibes cuando te ingresas. Esto lo repetiré en unas dos semanas y me harán una punción en la medula, si esto se ve que funciona para impulsar la medula seguiremos así, en caso contrario tendré que hacerme una infusión de linfocitos(una especia de 3er trasplante) de la americana(mi donante), para ayudar a la medula a que coja fuerza y se agarre bien por decirlo así y empiece a funcionar correctamente. Esta quimio me deja cansado, estoy con una especia de bronquitis y bueno superando los baches que me van saliendo. Admito que es un momento duro, dan ganas de tirar la toalla , de dejar de sufrir, de descansar de una vez... pero no me rindo, sigo y seguiré luchando, día tras día hasta que llegue mi día, sea mañana o en 70 años. Disfrutemos cada día que es único, de verdad , empiezo a valorar las cosas de una manera increible y de verdad que la vida sabe mejor así. Amad todo lo que forme parte de la vida, disfrutad de todo lo que forme parte de la vida , no os arrepentiréis. Seguimos en el camino y cargado de fuerza! Animo a todas las personas que estéis en una dura batalla, animo a todas las familias que estés pasando una dura batalla, ánimo a los que hayáis perdido a un ser querido, todo pasará y todo llegará. La muerte forma parte de la vida por lo que no hay que temerla sino amarla

Una foto publicada por Pablo Ráez. (@srraez) el

Després de l'últim trasplantament que va rebre Pablo Ráez fa unes setmanes, no tot està anant tan bé com s'esperava, però com ell diu, tot és qüestió de perseverança, coratge i molta força de voluntat. Les ganes de viure són sens dubte el motor d'aquest jove que dia a dia lluita per seguir en peus, al costat dels seus estimats i complint aquells somnis que va deixar enrere quan va saber de la seva malaltia. Fins ara ha rebut suports de centenars de milers de persones, i des de les seves xarxes socials ens convida a donar medul·la i a fer-nos donants per ajudar a la gent que es troba en la seva mateixa situació i que potser no té tanta sort com ell.

«He estat més absent aquests dies, ja que estic centrant en mi la poca energia que tinc per superar aquesta etapa que està resultant difícil, però no impossible. Resulta que quan vaig a les meves revisions a l'hospital, que solen ser dos dies per setmana, a les analítiques estudien una dada que es diu quimerisme». Així començava el nou post a Instagram Pablo Ráez per donar-nos notícies sobre el seu estat de salut. Esperem que la seva recuperació sigui el menys difícil possible i aviat pugui gaudir d'una vida completament normal.

Fa pocs dies va acudir al programa de Susanna Griso en el qual explicava «que jo ho porti ben no vol dir que no sigui una cosa dura». «Un rebuig és una cosa normal dins de la malaltia que pateixo, i pot ser positiu per demostrar que el camí és aquest, però també negatiu.» A més, va apuntar que està tenint reaccions a la pell després del trasplantament i que li estan tractant amb corticoides, un procés molt fatigós.


Comentaris

envia el comentari