No és cap novetat que la salut de Joan Carles I sempre ha estat en el punt central de tots els mitjans. Malgrat que ha hagut de passar en diverses ocasions i per diferents motius per quiròfan, el seu entorn més proper sempre s'encarregava d'assegurar que «té una salut de ferro». Una afirmació que va quedar en entredit quan, a finals del mes passat, va aparèixer públicament amb un blau a l'ull.
Les explicacions que es van donar aleshores van ser que s'havia sotmès a una breu intervenció, si bé no va aprofundir més en el tema. Ara, la periodista Pilar Eyre ha estat l'encarregada d'aportar una mica més de llum a la qüestió, en fer patent que el problema que ha patit l'emèrit és força més seriós del que ens volien fer creure.
Segons ha explicat la periodista, el pare de l'actual monarca espanyol ha estat operat d'un càncer de pell, un carcinoma basocel·lular, una lesió que acostuma a aparèixer per una exposició al sol excessiva. I és que, quan no fem servir la protecció adequada, les zones més sensibles del cos —com, per exemple, la cara— es tornen més susceptibles a patir problemes d'aquest caràcter.
Amb tot, es tracta d'un tipus de malaltia que no resulta especialment perillosa, quelcom que suposa una autèntica sort per al rei Joan Carles. No obstant això, l'emèrit va haver de passar per quiròfan perquè li estripessin, una missió que va recaure en mans del seu metge habitual de capçalera.
És possible que l'amor que sent Joan Carles per la navegació i el mar hagi tingut certa incidència en l'aparició de la malaltia, ja que l'obliga a passar llargues estones sota els rajos solars. Per això, a partir d'ara haurà de tenir especial cura a l'hora de practicar el seu esport preferit, i les cremes protectores del Sol es convertiran en un 'must' dels estius del monarca.
Tot i això, cal destacar que la resta de problemes de salut que arrossega Joan Carles des de fa temps —relacionats amb els malucs i el genoll— fan que no passi tantes estones navegant en alta mar com anys enrere.
Més notícies: