Xavi Lock amb expressió seriosa en primer pla, amb un fons desenfocat d'una parella i el text "La Promesa" amb un emoji sorprès.

Commoció a 'La Promesa' després de sortir a la llum el que passarà avui amb Xavi Lock

Curro, personatge interpretat per Xavi Lock, es converteix en el protagonista de l’última emissió de 'La Promesa'

Aquest dimecres, 30 de juliol, els fans de La Promesa es quedaran totalment sorpresos i commocionats durant l'emissió de l'episodi número 644. I és que avui quedarà al descobert l'últim avenç que ha aconseguit Curro (Xavi Lock) en la seva investigació.

Fa diverses setmanes, el fill il·legítim del marquès de Luján i els seus companys, Lope i Pía, van posar en marxa una investigació per esclarir les causes de la mort de Jana.

Álvaro Quintana amb els cabells foscos, amb expressió seriosa i vestit formal en un ambient interior.
Curro no pararà fins a descobrir la veritat | RTVE

Durant tot aquest temps, els joves han actuat amb total discreció per no aixecar sospites entre la resta d'habitants de La Promesa. Tanmateix, fa pocs dies, Curro (Xavi Lock) va decidir explicar tota la veritat a Àngela, la seva actual parella.

Des de llavors, la jove ha decidit ajudar el lacai a destapar els draps bruts que amaga el capità de la Mata, ja que consideren que està darrere de la mort de Jana.

Ara, i després de posar-se en risc en diverses ocasions, Curro (Xavi Lock) i Àngela han descobert quelcom que, sens dubte, deixarà en xoc els fans de La Promesa.

Curro, personatge de Xavi Lock a La Promesa, commociona una vegada més els televidents

En el capítol d'avui de La Promesa, Curro (Xavi Lock) i Àngela faran un gran descobriment que podria suposar un abans i un després en aquesta trama. La parella descobreix uns papers que impliquen directament el capità de la Mata en una operació il·legal relacionada amb el tràfic d'armes.

La jove no s'ho pensarà dues vegades a l'hora de plantejar que han d'utilitzar aquesta informació per destruir l'oficial. Però Curro es resisteix a acceptar aquesta solució, negant-se a tirar endavant amb el pla.

Pía, sense intenció, influeix en la decisió d'Àngela. Però en adonar-se del que ha passat, decideix avisar Curro (Xavi Lock), qui entra en pànic en no saber on és la seva xicota.

Mentrestant, al palau, l'ambient entre els Luján es torna cada cop més tens. Arran de la pressió exercida per la resta de terratinents, Simona, preocupada, demana a Martina que intenti fer les paus amb Catalina.

Dues dones amb pentinats recollits i roba d’època conversen assegudes en una sala decorada amb mobles antics i làmpades clàssiques.
La Simona demana a la Martina que faci les paus amb la Catalina | RTVE

No obstant això, Catalina s'enfronta a un conflicte de pes. Adriano i ella tornen a discutir pel destí de la seva família i la seguretat dels seus fills. Ell creu que la seva esposa està portant el problema a l'extrem, però ella no es rendeix davant les amenaces del baró de Valladares.

D'altra banda, Toño no està disposat a donar-se per vençut. En el capítol d'ahir de La Promesa, el jove va intentar impressionar Enora amb un pícnic romàntic, però no va obtenir els resultats que esperava.

Avui, el fill de Simona confessarà a Manuel que la vetllada va ser un desastre, ja que Enora només va parlar d'aviació i no va permetre canviar de tema. Malgrat el fracàs, Toño no perd l'esperança i planeja insistir per conquistar-la.

Parella asseguda a la gespa gaudint d’un pícnic amb una cistella en un parc envoltat d’arbres i vegetació
En Toño explica a en Manuel que el seu pícnic amb la Leonor va ser un desastre | RTVE

Pel que fa al servei, Cristóbal imposa la seva autoritat amb fermesa. Tant és així que, després de diverses queixes, reuneix el personal i comunica que Lope ja no treballarà a la cuina, sinó que tornarà a les seves tasques com a lacai.

Ricardo, per la seva banda, confessa al seu fill que va renunciar al seu càrrec perquè ell pogués tornar a La Promesa. A canvi, li demana que, almenys, intenti tractar bé Pía. Tanmateix, Santos no està disposat a apropar-se a ella.