Karlos Arguiñano ensenya receptes diàriament des del seu programa Cocina abierta, d'Antena 3. Però també aprofita el mateix per llançar missatges importants. Bona mostra d'això és que en una de les seves últimes entregues ha realitzat un comunicat urgent.
Ha utilitzat el format per donar un consell vital als més joves. Els ha dit: “Amb un ofici us aneu a buscar la vida en qualsevol lloc del món. Cal aprendre bé un ofici, això és veritat”.

Karlos Arguiñano envia un comunicat urgent dirigit als més joves
Karlos Arguiñano és potser el xef televisiu més conegut al nostre país, ja que porta anys ensenyant-nos a cuinar a través de diferents programes. Ara, està al capdavant de Cocina abierta, d'Antena 3, on col·laboren el seu fill Joseba i la seva germana Eva Arguiñano.
En aquest format, a més, explica acudits i fins i tot fa confessions sobre la seva família. I en un dels últims episodis el que ha fet ha estat donar-los un consell als joves. Sí, especialment als que no els agrada estudiar.
Així, els ha indicat: “Els que veieu que els estudis no us van, no us preocupeu, apreneu un ofici. Amb un ofici us aneu a buscar la vida en qualsevol lloc del món. Cal aprendre bé un ofici, això sí és veritat”.
A la qual cosa ha afegit: “Quin ofici? Qualsevol, de cuiner, cambrer, barman, pintor, electricista, lampista, fuster… Per buscar-te la vida, tenint-ne un és molt fàcil perquè ens fa falta gent amb ofici. En aquesta vida, sense oficials de coses, la cosa no funciona bé, així que si teniu un ofici, tindreu feina sempre”.

Missatge que ha tornat a reiterar després dient: “Tots els professionals del meu voltant es queixen que els joves no volen treballar en aquest tipus de treballs. Si als 15 o 16 anys no us va bé en els estudis, apreneu un ofici, que us respectaran i us pagaran bé. No tingueu dubte”.
Karlos Arguiñano posa com a exemple la seva pròpia experiència personal
És més, Karlos Arguiñano ha posat com a exemple el seu propi cas: “A mi em va passar el mateix, jo fallava molt en els estudis. No aprovava res i em deien que no seria res a la vida. Em vaig fer planxista, però no m'agradava tant, i al final em vaig buscar la vida bé sent cuiner”.

A la qual cosa ha afegit: “A la meva escola de cuina venen 50-60 estudiants joves i tots aprenen l'ofici, a més la gran majoria segueix treballant com a professionals de la cuina. Fa poc em contava Martín Berasategui que al seu restaurant a Dubai hi ha un noi que va estudiar a la meva Escola d'Hostaleria AIALA”.
“Aquest és un exemple que us dono. Si us agrada un ofici, us guanyeu la vida en qualsevol lloc”.
La reflexió d'Arguiñano pren especial importància en el context actual, on s'observa una creixent demanda de professionals qualificats en diverses professions. Moltes empreses enfronten dificultats per trobar personal capacitat en àrees tècniques i manuals. I això subratlla la necessitat de revalorar i promoure la formació en aquests camps.