Muntatge de fotos en primer pla del rei Felip de Borbó i la reina Letícia Ortiz, tots dos somrient a l’aire lliure amb edificis de fons.

Una experta confirma el rumor sobre la reina Letícia per la famosa foto amb Felip VI

Patrycia Centeno és qui ha revelat el detall important que mostra la fotografia dels reis d’Espanya, Letícia i Felip

Una de les últimes aparicions públiques de la reina Letícia al costat de Felip VI ha donat molt de què parlar. En concret, una fotografia presa durant la 105a edició dels Premis ABC de Periodisme ha generat un intens rumor sobre el paper d'ella. És més, ha servit com a detonant perquè una reconeguda experta en comunicació no verbal, Patrycia Centeno, hagi confirmat el que molts sospitaven.

Sí, que la presència de Letícia a l'acte no ha estat un simple gest institucional, sinó una declaració visual carregada de simbolisme. No només és reina, sinó també periodista. I això, en aquesta ocasió, importava molt més del que sembla.

Dona de cabell llarg i fosc amb vestit negre sense tirants i collaret de perles posant davant de plantes verdes
La reina Letícia ha acudit amb el seu marit a una cita important | Europapress

Es confirma el rumor sobre la reina Letícia: paper essencial en una instantània molt masculina

La reina Letícia ha acompanyat el rei Felip VI a la cerimònia de lliurament dels Premis ABC de Periodisme, un acte emblemàtic en el calendari mediàtic nacional. En la instantània de l'esdeveniment, presa al costat dels guardonats, entre ells Carlos Alsina, ella apareix com l'única dona periodista present.

Aquest detall no ha passat desapercebut i ha generat el rumor sobre la importància que la monarca aparegués a la imatge. I així ho ha confirmat Patrycia Centeno, experta en anàlisi de llenguatge no verbal.

Aquesta professional ho ha fet compartint a les xarxes socials la seva interpretació de l'escena. El seu comentari ha estat clar i directe: “Sort que hi ha la reina perquè, segons aquesta foto, semblaria que no existeixen les dones periodistes”

Amb aquesta afirmació, Centeno no només ha destacat la importància del gest de Letícia, sinó que ha posat el focus en un problema més profund. Sí, l'absència femenina en els reconeixements d'un mitjà tan influent com ABC. Una instantània que, sense voler, reflecteix una realitat encara present en el món del periodisme.

La imatge ha circulat àmpliament a les xarxes socials, despertant una onada de comentaris. Molts usuaris han compartit la seva indignació amb frases com “Sempre el mateix” o “Vergonya de foto. Impròpia del segle XXI”

Però el que és interessant és que aquesta anàlisi no parteix només d'una percepció pública. Es tracta d'una interpretació avalada per una professional que ha analitzat en nombroses ocasions el paper simbòlic dels personatges públics, entre ells la mateixa reina Letícia.

La doble presència de la reina Letícia: reina i periodista en un mateix acte

La reina Letícia no és una figura més en aquest tipus de cerimònies. La seva presència als premis de periodisme té una càrrega especial. No només representa la monarquia, també representa una generació de dones que han hagut de lluitar per fer-se un lloc en un entorn tradicionalment masculí com és aquest sector.

Ella va ser periodista abans de convertir-se en l'esposa de Felip VI. Va presentar informatius, va cobrir notícies de rellevància internacional i es va guanyar el respecte professional als mitjans. Per això, la seva assistència a uns premis així va més enllà del protocol: és un gest, una reivindicació, una presència que parla sense paraules.

En un context en què el desequilibri de gènere continua sent una assignatura pendent en molts sectors, que una dona aparegui com a única representant femenina en una fotografia institucional és, com a mínim, preocupant. I la mare de Leonor, amb la seva sola figura, equilibra quelcom que, d'una altra manera, seria molt més visible i criticable.

Grup de persones elegantment vestides amb vestits de gala i vestits formals posant per a una foto en un esdeveniment especial
Ha cridat l'atenció, negativament, la situació vista als Premis ABC | Europapress

El cas d'aquesta foto amb Felip VI i els premiats ha reobert un debat necessari: el de la visibilitat de les dones als llocs de prestigi dins del periodisme. L'absència de guardonades ha estat cridanera, però també ho ha estat la reacció general