La princesa Leonor no deixa de generar interès dins i fora del nostre país. Bon exemple d'això és que ara ha estat objecte de la premsa de França. Aquesta ha destapat un secret de domini públic sobre la jove que els seus pares ja coneixen.
Sí, ha posat sobre la taula que, el que ha ocorregut durant la seva travessia en el vaixell escola, ha evidenciat que hi ha un problema. En concret, un de seguretat.

La seguretat de la princesa Leonor, sota escrutini internacional
Des que iniciés la seva formació castrense, la princesa Leonor ha acaparat titulars, no només a Espanya, sinó també en diferents països europeus. La seva presència a les acadèmies i, més recentment, al vaixell Elcano, representa un pas important en la seva preparació com a futura cap d'Estat. Però aquesta experiència ha portat amb si una exposició mediàtica que ha generat inquietud a la Casa Reial.
Durant la seva estada al vaixell, ella ha estat fotografiada en moments d'oci, tant a bord com a terra. Algunes fotografies en biquini juntament amb companys, així com imatges seves en un centre comercial, han començat a circular. Aquestes captures han evidenciat una falta de protecció adequada en termes de privacitat i seguretat, de la qual els reis són conscients.
La premsa de França no ha dubtat a qualificar la situació com a preocupant. Segons recull Paris Match, “és la seguretat de la princesa Leonor la que ara està al centre de les preocupacions”. Tant és així que el mitjà llança una pregunta clara i directa: “Podrà completar la seva formació en pau?”.

Els reis Felip i Letícia ja coneixen el problema de la princesa Leonor
Tant el rei Felip com la reina Letícia han seguit de prop cada pas de la seva filla en aquesta etapa crucial de la seva vida. Coneixen bé els desafiaments que implica la projecció pública de la princesa Leonor, i són plenament conscients de l'impacte que suposa que la seva seguretat hagi estat i estigui en joc. Per això, han pres decisions per reforçar el blindatge de la privacitat de la princesa, com emprendre certes accions legals.
La pressió mediàtica sobre Leonor és intensa. Cada pas que fa s'analitza al mil·límetre, tant en termes d'imatge institucional com de vida personal.
El que semblava un entrenament normal dins del calendari militar s'ha convertit en un assumpte de debat internacional. I aquesta vegada, França ha estat el país que ha alçat la veu per alertar del que altres ja intuïen.

A més, el fet que la princesa Leonor estigui a punt de començar la seva etapa a l'Exèrcit de l'Aire fa que el nivell d'atenció augmenti encara més. Serà un altre escenari diferent, amb noves rutines, companys i desafiaments. I amb això, noves oportunitats perquè es repeteixi el mateix problema: l'exposició mediàtica sense control.
La Casa Reial espanyola, previsiblement, prendrà mesures més contundents en el futur. No només per protegir la imatge de Leonor, sinó també per garantir que pugui continuar la seva preparació sense interferències ni preocupacions externes. El focus no hauria d'estar en la seva roba, ni en el seu temps lliure, sinó en el paper institucional que està començant a assumir.
En resum, França ha posat en paraules el que ja molts mitjans nacionals sabien, però no acabaven de dir. Sí, que la seguretat de Leonor és un assumpte d'Estat. I que, malgrat els esforços dels reis, la cobertura mediàtica de vegades supera els límits del raonable.