Aquesta tarda tot canviarà a La Promesa. I la raó és que en Curro, a qui dona vida Xavi Lock, prendrà una complicada determinació que deixarà més d'un sense paraules.
El que passarà és que el jove, tip del que està passant i desitjós que es faci justícia, farà un pas. I això comportarà que un dels habitants del palau acabi malparat.

Curro, interpretat per Xavi Lock, trenca el silenci a La Promesa i acusa sense por
En Curro fa setmanes que acumula tensió. Des de la mort de la Jana, no ha deixat d'investigar per descobrir qui en va ser el culpable i que aquest pagui pel seu crim. En aquest camí, ha trobat dades comprometedores que, per por o estratègia, havia mantingut en secret.
Però aquesta tarda, el jove ja no podrà continuar callant. Davant del coronel Fuentes, que acaba d'arribar al palau, farà el pas definitiu i acusarà directament Lorenzo. Ho farà sense vacil·lacions, conscient que les seves paraules tindran un impacte immediat.
La reacció serà fulminant. El nouvingut ordenarà la detenció del capità en aquell mateix moment, generant un rebombori sense precedents a la casa.

Servents i senyors es quedaran atònits, i la tensió s'apoderarà de cada racó del palau. Aquesta detenció marcarà un abans i un després, donarà un gir radical a la trama principal de La Promesa.
Aquesta decisió no serà fruit d'un impuls, serà el resultat d'un llarg procés de dolor, ràbia i determinació per part d'en Curro. L'audiència veurà el costat més valent i decidit del lacai, disposat a arriscar-ho tot per la veritat.
Nous conflictes i plans secrets a l'episodi d'aquesta tarda de La Promesa.
Paral·lelament a la detenció de Lorenzo, altres trames es desenvoluparan amb contundència a l'episodi d'avui de La Promesa. Per exemple, en Manuel viurà moments d'incertesa pel futur de la seva empresa i l'actitud de Leocadia no farà més que augmentar els seus dubtes. A més, el jove observarà amb cert recel la relació entre Toño i Enora, que travessa una etapa idíl·lica.
La felicitat de la parella no passarà desapercebuda per a María Fernández. En assabentar-se que el jove és un home casat, la donzella no dubtarà a compartir la seva preocupació amb les seves companyes. La revelació amenaçarà d'entelar el romanç, generant un nou front de tensió.
D'altra banda, la Vera i en Lope decidiran enviar una carta al germà d'ella, buscant un contacte que podria ser decisiu. Aquesta iniciativa, però, podria tenir conseqüències imprevistes i afegir més problemes a la seva ja complicada situació.
A l'ala del servei, el retorn d'en Samuel no trigarà a crear divisió entre els criats i en Cristòbal. Tot i això, en Toño i la Petra es mantindran ferms en la seva defensa del sacerdot. Tant és així que el fill de la Simona demanarà al majordom que l'acompanyi al refugi perquè conegui la bondat d'aquell.

La família noble també travessarà les seves pròpies tensions. L'Adriano i l'Alonso estrenyeran llaços en compartir la seva preocupació per la Catalina, que seguirà inflexible en la seva postura. El clima es complicarà encara més quan Martina rebi el baró de Valladares, decidit a parlar amb ella sobre el conflicte que els enfronta.

Per tot això, l'episodi d'avui a La Promesa serà un autèntic torb d'emocions i girs argumentals. La detenció de Lorenzo després de l'acusació d'en Curro no només alterarà el present, sinó que obrirà la porta a noves intrigues i aliances. I les altres trames mantindran un ritme alt, teixint una xarxa de conflictes i secrets que continuaran alimentant l'interès de l'audiència.