Pilar Vidal ha estat protagonista d'una de les últimes entregues d'Espejo Público. Tot per unes declaracions que ha filtrat sobre un tema d'actualitat. Declaracions que li han generat crítiques dins i fora del plató.
Les mateixes no només han aconseguit el rebuig d'alguns espectadors, és que han anat més enllà. Han provocat la indignació d'un dels seus companys. I ha portat a un altre a demanar mesures urgents.

Pilar Vidal desferma la polèmica per les seves paraules a Espejo Público
Pilar Vidal manté una amistat amb Tamara Falcó, d'aquí que conegui molt bé tot el que envolta la mare d'aquesta, Isabel Preysler. Per aquest motiu, Espejo Público va voler contactar amb la periodista via videotrucada perquè expliqués com la 'reina de cors' ha reaccionat a la mort del seu ex. Ens estem referint a Mario Vargas Llosa.
Davant aquesta circumstància, Pilar va manifestar que la filipina ja era coneixedora de l'estat de salut de l'escriptor. I també que, per això, no li havia agafat per sorpresa la seva defunció. Poc més va voler desvelar al respecte, tret que als fills del peruà “els mou únicament i exclusivament els diners”.
La periodista va optar per no aprofundir en més detalls. Va preferir mantenir certa discreció, emparant-se en el respecte a la privacitat de la seva amiga i el seu entorn. No obstant això, les seves paraules van ser suficients perquè la crítica comencés a brollar, primer de part dels seus companys, i després del públic.
La tensió esclata a Espejo Público contra Pilar Vidal
El primer a esclatar va ser Miquel Valls, que no es va mossegar la llengua en directe. Es va mostrar incòmode amb la intervenció de Pilar Vidal, llançant-li un retret molt clar: “Filla meva, jo entenc que això és televisió i que, al final, cobrem tots. Però, per no voler parlar d'això, portem 45 minuts parlant-ne, que és notícia”.
Ell no es va quedar aquí, va anar més enllà i va qüestionar el paper de la seva companya com a portaveu oficiosa d'Isabel Preysler. Va dir: “No penso que siguis una persona desalmada perquè crec que no hi ha persona que tingui més cor que tu. Al final, crec que has perdut una mica el tacte per defensar una persona que es manté en silenci, amagada i sense fer soroll”.
“Tu estàs parlant pel que saps d'aquesta persona. I, segons la meva opinió, atacant els fills que acaben de perdre el seu pare fa molt poques hores”. Unes paraules que van encendre encara més el debat a les xarxes, on molts usuaris van aplaudir la seva intervenció.

Davant l'atac de Valls, Gema López es va afanyar a sortir en defensa de Pilar Vidal. Ho va fer afirmant: “Si hem parlat 45 minuts d'aquest tema és perquè és notícia, és actualitat, hi ha una escaleta. A més, jo soc de les que quan m'incomoda un tema m'aixeco i me'n vaig”.
“Si Pilar ha entrat és perquè li ho hem demanat. I si estem contestant aquestes preguntes és perquè volem aquesta informació”.
La tensió al plató era evident. La situació es va tornar tan enrarida que una altra col·laboradora, Lorena Vázquez, va llançar un missatge clar i amb to gairebé desesperat. Va exclamar: “Que torni Susanna Griso ja, si us plau!”.

“Aquest és un crida perquè Susanna Griso, allà on es trobi, torni. Sí, perquè mirin la que tenim aquí formada”, va afegir.
El comentari de Lorena no va passar desapercebut. Per a molts va ser una forma elegant de reconèixer que el debat se'ls n'havia anat de les mans. Fins i tot alguns usuaris a les xarxes han donat suport a aquesta opinió.
Per la seva banda, Pilar Vidal ha optat per no pronunciar-se després de la polèmica. Però la veritat és que la seva intervenció ha generat una tempesta mediàtica que encara no ha amainat.