Una persona amb uniforme naval i gorra apareix en primer pla, mentre que a la cantonada superior dreta hi ha dues persones en cercles petits i un emoji de sorpresa.

La princesa Leonor sorprèn amb el seu gest als fills de Mario Vargas Llosa al Perú

La princesa Leonor ha sorprès tothom amb un gest emotiu als fills de Mario Vargas Llosa al Perú

La princesa Leonor ha protagonitzat un gest que ha sorprès a tothom durant la seva escala al Perú. Ho ha fet pocs dies després de conèixer-se la mort de Mario Vargas Llosa, als 89 anys d'edat. L'escriptor ha mort a la seva residència de Lima, deixant un profund buit en el món de la cultura.

La seva partida ha estat rebuda amb pesar tant a Amèrica Llatina com a Espanya. Els reis Felip i Letícia han enviat una carta privada a la família del Nobel.

Mario Vargas Llosa amb vestit fosc parla en un faristol amb un micròfon, davant d'un fons amb logotips de la Fundació Internacional per a la Llibertat i Casa Amèrica.
La Família Reial lamenta la pèrdua de Mario Vargas Llosa | Europa Press

En ella, han expressat el seu pesar per la pèrdua i han mostrat la seva proximitat en aquests durs moments. La missiva ha estat molt discreta, com sol ser habitual a la Casa Reial.

La princesa Leonor es reuneix amb la família de Mario Vargas Llosa al Perú

Però ha estat la seva filla qui ha fet un pas més enllà. L'hereva ha mantingut una reunió molt especial amb Patricia Llosa, Gonzalo i Morgana, vídua i fills de l'escriptor. Ho ha fet a bord del vaixell escola Juan Sebastián Elcano, durant la seva escala al port del Callao.

La Casa Reial ha informat d'aquesta emotiva trobada a través de les seves xarxes socials. Al seu compte oficial d'Instagram, ha publicat una fotografia del moment.

Un grup de persones posant juntes, una d'elles porta un uniforme blanc d'estil naval, mentre que les altres tres vesteixen roba formal de color fosc, es troben en un entorn que sembla ser un vaixell amb detalls nàutics visibles al fons.
Leonor es reuneix amb la família de Mario Vargas Llosa | @CasaReal

A la imatge, es pot veure a Leonor vestida amb l'uniforme d'estiu de guardiamarina. Al seu costat, posen els familiars de l'escriptor. La instantània ha generat una onada de comentaris positius.

La publicació ha assenyalat: “La princesa d'Astúries ha mantingut una trobada a bord de l'Elcano amb Patricia Llosa i els fills de Mario Vargas Llosa, Gonzalo i Morgana Llosa. Durant l'escala al Callao (Perú)”. Per ara, no han transcendit més detalls sobre el contingut d'aquesta conversa.

Leonor ha tingut un gest emotiu amb els fills de Mario Vargas Llosa

Leonor va arribar al Perú el passat divendres, 18 d'abril i des de llavors, ha participat en diverses activitats oficials. Encara que en aquesta escala les sortides han estat més reduïdes que en altres ocasions. No s'han realitzat visites a la zona ni ha dormit fora del vaixell.

Primer pla de Leonor de Borbó somrient a l'aire lliure amb un fons de cel blau i estructures verticals.
La princesa Leonor viatjarà a Panamà el proper dimecres | Europa Press

Aquest dilluns, 21 d'abril, estava previst una trobada amb l'ambaixador d'Espanya a Lima. No obstant això, no s'han ofert detalls sobre aquest acte. Està previst que el vaixell salpi rumb a Ciutat de Panamà el dimecres, 23 d'abril i allà arribarà el pròxim 3 de maig.

El gest de Leonor ha estat rebut amb gran admiració. La seva proximitat amb la família del Nobel ha estat vista com un símbol de respecte i sensibilitat. Leonor ha demostrat, una vegada més, el seu compromís amb els valors que representa.