Guillermo Serrano amb bigoti i vestit formal apareix en primer pla mentre una dona rossa és al fons; el text "La Promesa" i un emoji de cara preocupada amb una gota de suor estan superposats.

'La Promesa' crema després de l'anunci que ha fet Guillermo Serrano: no s'entén

Lorenzo, personatge de Guillermo Serrano a 'La Promesa', posa damunt la taula una proposta inesperada després d’haver-ho intentat tot

Els espectadors de La Promesa han incendiat les xarxes socials en conèixer l'últim i inexplicable anunci de Lorenzo, personatge interpretat per Guillermo Serrano. I és que molts no donen crèdit a la sorprenent proposta que li ha fet a Leocadia.

Fa unes setmanes, Àngela va protagonitzar una de les escenes que més han fet parlar. Durant la festa en honor als comtes de Campos i Luján, la jove va viure un moment incòmode.

Dona vestida d’època amb expressió seriosa mirant un home en una escena d’interior suaument il·luminada
L'Àngela va utilitzar la força per defensar-se del marquès d'Andújar | RTVE

Aquell dia, el marquès d'Andújar va intentar sobrepassar-se amb ella. Tanmateix, lluny de deixar-ho passar, la filla de Leocadia es va defensar amb un cop de puny. Des de llavors, la seva permanència a La Promesa ha estat un autèntic malson.

Després de no acceptar allunyar-se del palau per reprendre els seus estudis, Àngela ha hagut d'acceptar una sèrie de conseqüències que semblen no tenir fi. D'una banda, el capità de la Mata (Guillermo Serrano), amb el suport de Leocadia, l'ha obligada a treballar per a ell com a secretària, fent-li la vida impossible.

A més, tant ell com la seva mare no van trigar a exigir-li que demanés disculpes al marquès d'Andújar per la seva agressió. I tot en un intent per evitar que la seva reputació es veiés afectada dins de l'alta societat.

Guillermo Serrano i Marta Costa, vestits amb roba d’època, es miren fixament en una habitació amb finestres de vidre decoratiu a La Promesa.
En Lorenzo exigeix a l'Ángela que li demani disculpes al marquès d'Andújar | RTVE

Però Àngela, ferma en la seva decisió, s'hi va negar des del principi i continua negant-s'hi. Motiu pel qual, ferit en el seu orgull, el marquès d'Andújar ha començat a difondre rumors nocius sobre ella.

Aquesta campanya de desprestigi ha derivat en què Àngela sigui exclosa de l'alta societat i els seus esdeveniments. Tanmateix, i encara que és un tema que no li repercuteix, Lorenzo (Guillermo Serrano) ha decidit ajudar-les. Però després d'intentar-ho tot, se li ha acudit una idea esbojarrada: casar-se amb la jove.

Lorenzo (Guillermo Serrano) sorprèn els fans de La Promesa amb la seva proposta esbojarrada

Don Lorenzo (Guillermo Serrano) ha fet tot el possible perquè el seu amic Facundo faci marxa enrere, però els seus intents han estat inútils. Davant el fracàs, el capità de la Mata ha optat per proposar a Leocadia una alternativa inesperada per protegir la dignitat de la seva filla.

“Vinc de parlar amb el meu amic i soci, el marquès d'Andújar”, li comenta a Leocadia amb una evident frustració. “Don Facundo té molt amor propi, per més que ho he intentat no baixa del burro”, afegeix amb resignació.

Lorenzo, Leocadia i Àngela vestides amb roba d’època, un home amb bigoti i vestit, una dona de cabell curt i fosc amb jaqueta blava i brusa floral, i una altra dona amb barret blau i abric a joc, cadascuna en escenaris diferents.
Lorenzo i Leocadia intenten salvar la reputació d'Ángela | RTVE, catalunyadiari.com

Per a Leocadia, el culpable continua sent Facundo, ja que va ser ell qui va actuar malament des del principi. Tanmateix, Lorenzo (Guillermo Serrano) insisteix que Àngela va agreujar la situació en respondre amb violència.

En aquell moment, la mare d'Àngela no dubta a defensar la seva filla, mostrant el seu enuig amb tot el que està passant. Però el capità de la Mata l'adverteix que el marquès continua dolgut i té set de venjança: “No deixarà córrer l'assumpte”.

Alarmada per la situació, Leocadia li pregunta si hi ha alguna manera d'aturar “aquest sàtir ressentit”, a la qual cosa el capità li respon amb una rotunda negativa. “He estat fent algunes trucades, Leocadia, la bola és cada cop més gran. A la teva filla no la volen veure ni en pintura dins de l'alta societat”.

A més de donar males notícies, don Lorenzo (Guillermo Serrano) reconeix la seva part de culpa en tot el que ha passat. “Vaig ser jo qui va posar la teva filla en aquesta situació tan compromesa”. Leocadia, incrèdula, mai va pensar sentir això d'ell.

Però el més impactant encara està per arribar. En un intent de reparar el dany causat, el capità li proposa un pla esbojarrat: casar-se amb Àngela. Una proposta que deixa Leocadia sense paraules.

“És a mi a qui correspon reparar el dany que he fet, i només veig una manera. D'aquesta manera podríem redimir la teva filla i de passada netejar el seu nom. Estic disposat a casar-me amb ella”.