El rei Felip i la princesa Leonor són a boca de tothom després de conèixer-se una gran notícia que podria marcar un abans i un després en la història de la Casa Reial. I és que pare i filla podrien convertir-se aquest estiu en rivals esportius.
Parlem de la 43a edició de la Copa del Rey MAPFRE, una de les regates més emblemàtiques del calendari esportiu espanyol. I aquest any, la competició podria comptar amb un duel inèdit: tots dos enfrontats al mar.

Tot i que encara no hi ha confirmació oficial per part de la Zarzuela, les informacions que han sortit a la llum són cada cop més sòlides. Tot apunta que Leonor, en plena formació militar, s'estaria preparant per participar juntament amb una de les tripulacions de l'Armada Espanyola. I això la situaria, ni més ni menys, com a rival directa del monarca.
El rei Felip, el veterà de la regata
Per a qui segueix cada estiu la Copa del Rey MAPFRE, no és cap sorpresa veure el rei Felip a bord del TP52 Aifos. Des de la seva joventut, el monarca ha estat un enamorat de la vela i ha competit en nombroses ocasions. El seu compromís amb l'esport és més que conegut i cada edició es converteix en una oportunitat per mostrar el seu costat més proper i competitiu.
Aquest 2025 no serà l'excepció. El marit de la reina Letícia ja té marcada a la seva agenda la regata a Palma, on tornarà a embarcar-se amb el seu equip habitual. Aquest competirà a la classe ORC 0, enfrontant-se a altres potents embarcacions d'elit.

La princesa Leonor podria debutar a la Copa del Rey MAPFRE
La gran sorpresa d'aquest any és el nom que podria sonar per primera vegada a la línia de sortida: la princesa Leonor. I és que s'ha donat a conèixer que aquest any l'Armada Espanyola serà present en aquesta Copa del Rey amb quatre vaixells en diferents classes. I ella, que continua amb la seva formació naval, podria ser en un d'ells.
De fet, Leonor està a punt de culminar una etapa de navegació a bord de l'Elcano que la portarà fins a Nova York. En concloure aquesta travessia, s'espera que gaudeixi d'uns dies de descans a Palma, coincidint amb el seu pare.
Aquesta podria ser una oportunitat històrica per a la jove de demostrar el que ha après. I, alhora, continuar consolidant la seva imatge com a futura reina moderna, formada i compromesa.

Rivalitat amb accent familiar: rei Felip vs. princesa Leonor
La imatge de Felip i Leonor compartint regata no seria només un fet cridaner, sinó profundament simbòlic. La Copa del Rey MAPFRE 2025 es convertiria en l'escenari d'un gest que va més enllà de l'esport. Seria un gest de transició generacional, de tradició compartida i de valors comuns.
El simple fet de coincidir com a regatistes a la mateixa edició ja seria motiu d'interès nacional. Una rivalitat esportiva, sana, divertida i carregada de valor institucional. I també un exemple de la bona sintonia que existeix entre ells, que no dubtaran a tornar a demostrar la relació tan especial que mantenen.