Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor

Alerten d’un bacteri mortal a les platges per culpa del canvi climàtic

Científics nord-americans corroboren que el ‘Vibrio vulnificus’ està arribant a costes del nord dels oceans per l’escalfament de l’aigua. El bacteri causa una infecció carnívora a les persones

Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor
Una platja d'Austràlia plena de gent per combatre la forta calor | Twitter

Científics dels Estats Units alerten sobre la presència d’un nou bacteri mortal cada cop més present a les platges del nord dels oceans per culpa del canvi climàtic. Es tracta del ‘Vibrio vulnificus’, que causa una infecció carnívora en les persones que el contrauen, ja sigui a través de la ingesta de mariscos o per les ferides obertes al cos quan estan a dins de l’aigua.

Segons aquest estudi, publicat a la revista ‘Annals of Internal Medicine’, el bacteri acostuma a trobar-se en aigües més càlides, pel damunt dels 13º de mitjana. No obstant, l’escalfament global està fent augmentar les temperatures dels oceans i mars, cosa que fa que aquest bacteri hagi començat a aparèixer a llocs inesperats més al nord. Això fa pensar als investigadors que podria arribar a aparèixer, per exemple, a les aigües de la península Ibèrica aquest mateix estiu.

Imatge d'arxiu de la platja de Sant Pol | Twitter

Amputacions i risc de mort pel bacteri

Un cop entra a dins del nostre organisme, aquest bacteri pot arribar a generar problemes greus si no es tracta a temps. Per exemple, s’han donat casos de fasciïtis necròtica, cosa que pot derivar en amputacions d’alguna extremitat o, inclús, la mort de la persona infectada. No obstant, els experts envien un missatge de calma assegurant que, en la majoria dels casos, aquest bacteri no arriba a generar problemes de molta gravetat si és tractat a temps i no tenim problemes de salut.

En aquest sentit, les persones més vulnerables al bacteri són les que tenen un sistema immunitari força debilitat. Només als Estats Units, es calcula que cada any hi ha prop de 80.000 casos de persones infectades pel ‘Vibrio vulnificus’, 100 de les quals acaben morint. El país nord-americà pateix especialment aquesta xacra, ja que una de cada cinc persones que contrauen la infecció acaben morint al cap només d’un o dos dies de posar-se malaltes.

També et pot interessar...