El Dr. Stuart Mills amb el metorit que conté el mineral descobert

Descobreixen als Estats Units un mineral extraterrestre a dins d'un meteorit caigut el segle passat

La investigació sobre un meteorit ha permès determinar l’existència d’un nou mineral originat de forma natural en condicions excepcionals a l’univers

El Dr. Stuart Mills amb el meteorit que conté el mineral descobert
El Dr. Stuart Mills amb el meteorit que conté el mineral descobert | Justin Macmanus

Un estudi recent i minuciós, dirigit a l'Institut de Tecnologia de Califòrnia (als Estats Units), sobre un meteorit descobert el 1951 a Austràlia, concretament al petit poble de Wedderburn (a l’estat de Victòria), treu a la llum un nou mineral que es creia impossible de trobar de forma natural al nostre planeta, cosa que el converteix en una troballa extraterrestre.

Es planteja com a hipòtesi que el mineral, al qual anomenen 'edscottie', es va formar a l’interior del nucli d’un planeta remot, a causa de la col·lisió amb un altre planeta, satèl·lit o asteroide i just en el moment de la destrucció d’aquest. Posteriorment, segons apunta el científic expert en planetes Geoffrey Bonning, de la Universitat d’Austràlia, el mineral va viatjar en petits fragments durant milions d’anys fins a arribar a la Terra.

Un fet inèdit a la mineralogia

No es tracta del primer estudi realitzat sobre aquest mateix meteorit caigut a Austràlia, però aquest sí que ha estat determinant per tal de descobrir  un fet inèdit en el món científic i, en particular, en la mineralogia.

Chi Ma i Alan E. Rubin, geofísics de l’Institut de Tecnologia de Califòrnia, han estat qui han encapçalat l’estudi que ha permès verificar la presència del mineral de carbur de ferro (Fe5C2). Es donen molts tipus de cristal·litzacions, en extremes i diferents condicions de temperatura i humitat, però  no s’esperava que aquest es pogués trobar a la Terra de forma natural.

L'edscottie' és oficialment un mineral, apunta Stuart Mills a 'The Age', dels Museus Victòria, com també ho són els entre 500.000 i 600.000 minerals documentats per primer cop de forma recent, ara bé, dels quals només 6.000 han estat originats de manera natural.

També et pot interessar...