rtc-config='{"urls": ["https://catalunyadiari.com/rtc_config?h=CANONICAL_URL&key=section_cd"]}'

Catalunya Diari

SORTEIG:

🥑 Guanya un completíssim lot de productes ECO BonPreu! És molt fàcil!

Troben per primera vegada petjades de dinosaure amb pell impresa a la perfecció

La troballa s’ha fet a la ciutat de Jinju de Corea del Sud i els experts han trobat un total de 5 petjades d’aquesta història espècie amb una precisió mai vista fins ara
La investigació al voltant de la història dels dinosaures sempre ha captivat els científics | EspacioCiencia

El passat dels dinosaures a la Terra amaga molts misteris i encara ens queden moltes coses per saber i aprendre d’aquella època. No obstant, de tant en tant hi ha troballes sobre aquests animals antics que fan avançar en aquest camí amb pas ferm, com és el cas de la ciutat de Jinju, a Corea del Sud, on un grup de científics ha trobat diverses petjades de dinosaure amb impressions de la seva pell conservades perfectament, cosa que no s’havia vist mai fins ara.

En total, els experts han trobat fins a 5 petjades d’un sol animal bípede que, segons les primeres conclusions, va córrer pel fang fa desenes de milions d’anys i va deixar les seves marques en una capa de roca que ara ha estat descoberta.

Segons un equip internacional de geòlegs i paleontòlegs, l’animal seria el teròpode més petit conegut fins ara i ha estat batejat amb el nom de Minisauripus. Aquesta és la primera vegada que es troben impressions de pell perfectes en unes petjades íntegres de dinosaure.

Un fang ferm i enganxós, clau per gravar la textura de la pell del dinosaure

Segons explica Martin Lockley, professor de la Universitat de Colorado a Denver, als Estats Units, en un comunicat a la web del centre universitari, les petjades es van formar en una capa «molt subtil» de fang fi. Quan el petit dinosaure va trepitjar aquella superfície espessa i enganxosa, la textura de la pell del peu va quedar gravada amb tota mena de detalls, ja que el fang no relliscava.

Les petjades es van trobar en plena excavació a gran escala en aquesta zona de Corea del Sud. Quan es va trobar la primera petjada, els treballs es van haver d’aturar i es va decidir que no es reprendrien fins que es trobessin totes les restes.

En un article publicat a la revista ‘Nature Scientific Reports’, els investigadors expliquen que les dimensions mitjanes del conjunt trobat són de 2,38x1,93 centímetres, mentre que la llargada mitjana de cada petjada és de 39,6 centímetres. Una de les petjades està en pitjor estat perquè compta també amb la petjada d’un pterosaure.

🥑 Un completíssim lot de productes ECO BonPreu pot ser teu fent clic aquí. Participa ara!

Clica aquí per rebre les últimes notícies d'actualitat. Gratis al teu mòbil!

Comentaris