Logo Catalunya Diari
Logo Catalunya Diari
Logo Instagram CatalunyaDiari
Logo Messenger
Ada Colau, trista i pensativa

Colau es rebel·la a Instagram: «Seguiré penjant les fotos que em doni la gana»

Va ser la reacció de l'alcaldessa de Barcelona davant de les burles rebudes dies enrere per una foto al seu llit

Ada Colau, trista i pensativa
Ada Colau ha decidit dir prou, en un missatge aplaudit per milers de persones. | EFE

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha esclatat aquest cap de setmana a les xarxes socials, després de dies de crítiques molt contundents, fins i tot de burles, per una imatge que va penjar a Instagram el passat 23 de maig al vespre, on se la podia veure estirada al llit de la seva habitació, celebrant que podia gaudir d'una estona de 'relax'.

«Seguiré penjant les fotografies que em doni la gana»

Una setmana més tard de la polèmica, Colau ha decidit respondre als seus seguidors i ho ha fet de forma molt clara: «Seguiré penjant les fotografies que em doni la gana», ha dit l'alcaldessa de Barcelona, que ha defensat que es tracta del seu Instagram personal i que està farta de rebre crítiques «per ser qui sóc: una dona normal que ha entrat en política i que no ha canviat la seva forma de vida pel fet de ser alcaldessa».

«Renuncio a gran part del meu sou, no tinc propietats, segueixo a la mateixa casa de lloguer en què vivia abans de ser alcaldessa. I davant d'aquesta realitat hi ha qui vol tant sí com no deshumanitzar l'adversari polític, per fer creure que som tots iguals», ha dit Colau, que acaba el seu aplaudit missatge amb tota una declaració d'intencions: «A tots aquells que es dediquen a atacar-me, no aspiro a què m'aprovin. Només vull que sàpiguen que m'animen a seguir sent qui sóc. A ser lliure sense justificar-me ni victimitzar-me, i animar a altres dones a fer el mateix».

La publicació de Colau, amb gairebé 20.000 'likes'

Aquesta és la publicació de  l'alcaldessa de Barcelona  a les xarxes socials, difosa aquest cap de setmana i que compta amb gairebé 20.000 'likes':

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

¿A quién ves en esta fotografía? Una mujer de 46 años? Una alcaldesa? Una madre de dos niños pequeños? Hace una semana colgué una foto de un momento inédito: después de meses de confinamiento con dos niños, pude tener un rato de soledad en mi habitación. Un milagro digno de ser inmortalizado con un selfie La comunidad de IG lo entendió (especialmente madres y padres) pero rápidamente hubo quien trasladó la foto a twitter para incentivar el linchamiento, tan de moda en los últimos tiempos. Entre las cosas más suaves que me dijeron fue que si tenía 15 años, que si era una frívola en plena pandemia, que si estaba intentando ligar. Este mensaje es, ante todo, para dejar una cosa clara: voy a seguir colgando las fotografías que me dé la gana. Primero porque este es mi IG personal, donde a veces trato temas políticos pero siempre desde una perspectiva personal. Quien quiera un perfil institucional puede seguir @barcelona_cat Pero sobre todo porque hace mucho tiempo que recibo ataques por ser quien soy: una mujer normal que ha entrado en política y que no ha cambiado su forma de vida por el hecho de ser alcaldesa. Renuncio a gran parte de mi sueldo, no tengo propiedades, sigo en la misma casa de alquiler en la que vivía antes de ser alcaldesa. Y ante esta realidad hay quien quiere a toda costa deshumanizar al adversario político, para hacer creer que somos todos iguales. También hay un machismo que no soporta que mujeres en lugares de decisión política y muy visibles, tengamos voz propia y seamos libres. Nos recuerdan constantemente cómo deberíamos vestir, hablar o movernos. Guapas, recatadas y políticamente correctas. A todos aquellos que se dedican a despellejarme, no aspiro a que me aprueben. Sólo quiero que sepan que me animan a seguir siendo quien soy. A ser libre sin justificarme ni victimizarme, y animar a otras mujeres a hacer lo mismo. Pueden insultarme o hacer fakenews sobre mí de forma compulsiva. Pero no me van a domesticar Como alcaldesa seguiré luchando con todas mis fuerzas por la gente y la justicia social. Como mujer seguiré riendo, bailando, jugando, llorando y celebrando mi imperfeccción con quienes defendemos q el amor gana al odio

A post shared by Ada Colau (@adacolau) on