Esquerra Republicana mou fitxa. El partit independentista passarà a tenir fins a sis vicesecretaries generals —fins ara només en tenia quatre— i, en aquesta parcel·la, la fins ara portaveu Marta Vilalta hi jugarà un paper important, ja que ascendirà a la vicesecretaria general d’Estratègia, Entorn i Gestió del Coneixement.
Els moviments a la formació, però, no s’aturen aquí. Si bé és cert que el lideratge d’Oriol Junqueras i Marta Rovira es manté intacta, Esquerra també incorporarà quatre dones a la seva plana executiva: Marta Vilaret, Sus Martí, Natàlia Garriga i Georgina Oliva. Finalment s’espera que els canvis a la direcció siguin ratificats pel consell nacional del proper dissabte.
Ha estat el clam i l’anhel transmès per Marta Vilalta. Per això mateix, el partit ha al·legat que defensa els canvis també com una via per «feminitzar» Esquerra, ja que ara la meitat de les vicesecretaries generals serien a mans de dones.
Més concretament, els canvis a Esquerra seran els següents: Sus Martí, previsiblement substituirà la diputada i alcaldable de Pineda de Mar; Georgina Oliva, actual directora general d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) passarà al lloc de la consellera de Salut a la secretaria de Secretaria de Salut i Benestar; i David Agustí deixaria pas a Natàlia Garriga al capdavant de la secretaria de Política Cultural, Educació i Esports.
@Esquerra_ERC es reforça per plantar cara a la repressió i refermar el lideratge d’Oriol @junqueras i @martarovira
Llegeix la notícia amb la proposta de canvis a l'Executiva Nacional aquíhttps://t.co/vE2yZtQVmp — Esquerra Republicana (@Esquerra_ERC) 17 de setembre de 2018
Oriol Junqueras, empresonat a Lledoners, i Marta Rovira, exiliada a Suïssa, continuaran sent les cares visibles del partit. La intenció d’ERC passa per mantenir els seus líders tot i les condicions actuals, tot i que els canvis efectuats es durien a terme pel context judicial que es viurà aquesta tardor.
El conseller d’Economia, Pere Aragonès, finalment, tampoc perdrà la seva posició i continuarà sent el número tres d’Esquerra Republicana de Catalunya.
Més notícies: