Telegram : +34 629 74 76 77
E-Mail: info@catalunyadiari.cat
La jutge Lamela ha fet constar en l'escrit que ha remès al magistrat del Tribunal Suprem que, a més de la causa contra els exmembres del Govern per rebel·lió i sedició, també investiga una peça separada de caràcter secret. Segons el document i segons avança 'Vozpópuli', Lamela va reclamar el passat 30 d'octubre informació sobre aquesta peça a la Guàrdia Civil de Barcelona i als Mossos d'Esquadra de Barcelona, Camp de Tarragona, Terres de l'Ebre i el Pirineu Occidental.
Cal recordar que uns dies abans la Policia Nacional va interceptar una furgoneta dels Mossos que es dirigia a la incineradora de Sant Adrià de Besòs per destruir documentació sobre l’1-O. Com va explicar ‘El Mundo’, entre aquests documents hi hauria arxius que impliquen a mandataris i agents de la policia autonòmica amb el referèndum.
Els agents de la Policia Nacional que han analitzat el material intervingut han trobat escrits firmats per mandataris intermedis dels Mossos donant instruccions als seus agents sobre les actuacions durant l’1-O per protegir la votació. A més, també hi ha documents de contingut polític que encara s’analitzen.
I és que Lamela considera que precisament els Mossos d'Esquadra van ser una peça clau durant l'organització i el desenvolupament de l'1-O. La magistrada considera que «es van mantenir al marge de qualsevol actuació desenvolupada per la Policia i la Guàrdia Civil en l'exercici de les seves funcions, evitant intervenir en els casos en què membres dels citats cossos eren agredits».
A més, Lamela senyala que la policia catalana també va espiar els moviments de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional per així alertar dels seus plans a totes les persones congregades en els diferents col·legis electorals.
Per aquest motiu, la instructora de l'Audiència Nacional va demanar el passat 10 de novembre que s'identifiquessin a «tots i cada un dels agents del cos que van participar en les actuacions que es veuen reflectides als vídeos remesos amb l'atestat».
La jutge també considera que un altre factor molt important de l'1 d'octubre va ser el pla integrat per les autoritats parlamentàries, inclosa la presidenta Carme Forcadell, els membres del Govern, Carles Puigdemont i els presidents de l'ANC i Òmnium Cultural. Segons Lamela: «Tots ells actuaven amb unitat de propòsit, amb un pla comú i amb un repartiment de tasques i responsabilitats».