Roger Torrent continua a l’ull de l’huracà. El divorci entre els partits independentistes al Parlament de Catalunya l’esquitxa de ple, i més, després que a principis de setmana sortís a la llum un vídeo de l’any passat on deixava entreveure les primeres diferències entre els partits independentistes.
En un moment de crisi, però, Torrent vol fer-se fort davant les adversitats i assegura que el full de ruta no ha variat: «Estic disposat a fer qualsevol pas que convingui, i a assumir qualsevol cost que comporti, però sempre si serveix per avançar, si l’escenari que s’obre és millor que l’anterior». La màxima autoritat del Parlament, entrevistat al ‘Diari ARA’, tampoc ha pogut amagar la decepció per la pèrdua de la majoria independentista a la Cambra: «Què en traiem de competir entre nosaltres?».
És el prec del president de Parlament, una vegada es torni a conjurar l’independentisme. «La nostra idea és passar del referèndum impossible al referèndum inevitable. I no hi veig massa diferències amb el que diu el president Torra de negociar un referèndum pactat amb el president Sánchez», ha recordat Torrent.
Per això mateix, doncs, el mateix Torrent ha instat l’independentisme a reconciliar-se: «Què en traiem de fer discursos als que ja estan convençuts? Si volem ser més hem d’anar a seduir, i per això també necessitem entendre les raons de l’altre».
Torrent insta a fer mans i mànigues per mantenir el domini sobiranista a la cambra catalana. Tot i la darrera disputa, doncs, el president del Parlament argumenta que «hem de fer tot el possible per preservar la majoria independentista» perquè aquesta, segons ell, «és un tresor».
Per tirar endavant, així mateix, Torrent acaba demanant una «estratègia conjunta» perquè, tot i les reticències entre Junts per Catalunya, ERC i la CUP, hi ha «opcions àmpliament compartides».
Més notícies: