Catalunya Diari

Telegram : +34 629 74 76 77

E-Mail: info@catalunyadiari.cat

La premsa de Madrid critica la reacció de Quim Torra al discurs del rei

La resposta del president ha centrat les portades on també ataquen Pedro Sánchez per apropiar-se de les paraules del monarca
La resposta del president Quim Torra al rei Felip ha estat molt criticada | Cedida

 

Els principals diaris publicats a Madrid comenten aquest 26 de desembre, després que el dia de Nadal no hi hagués capçaleres, el missatge institucional que va fer el rei Felip VI la nit de Nadal. El monarca, i la seva crida al diàleg i la convivència, protagonitzen els titulars però també ho fan els presidents de la Generalitat i del govern espanyol, Quim Torra i Pedro Sánchez

 

La resposta que va donar el líder independentista, a l'acte d'homenatge al president Macià, ha estat durament criticada pels principals mitjans escrits de la capital de l'Estat que també opinen que el PSOE utilitza per al seu benefici les paraules del rei. 

Torra rebutja la crida a la convivència de Felip VI

Mitjans com 'El País' explicaven que Quim Torra va rebutjar «la crida del discurs del rei a la convivència». Aquest diari feia èmfasi com tots els partits polítics no independentistes, inclòs Podemos, van alabar «el to del missatge». 

 

Pedro Sánchez i Quim Torra centren les portades de Sant Esteve | CatalunyaDiari.cat

 

Altres diaris com 'ABC' recollien el teòric «menyspreu» de Torra a l''operació diàleg' posada en marxa pel president espanyol. En la seva portada, acusa Sánchez d'amagar que la Generalitat hauria demanat un nou referèndum que estiguis supervisat per una mediació internacional.  

 

Sánchez utilitza el discurs per «avalar la seva política a Catalunya»

Les crítiques contra el líder socialista centren les portades dels diaris 'El Mundo' i 'La Razón'. El primer assegura que el PSOE fa un ús partidista del missatge de Felip VI quan animen «com el rei» als partits polítics a treballar «des de l'esperit del diàleg». Aquest mitjà considera que volen així «avalar la seva política a Catalunya».   

 

El mitjà que dirigeix Paco Marhuenda va acusar Sánchez i al seu partit «d'apropiar-se del missatge» de Felip VI, fent ús del «doble llenguatge que fa servir des que pacta amb els sobiranistes». Destacaven també que Quim Torra, amb el seu document de 21 punts, vol «posar en evidència a Sánchez» un cop més. 

 

TV3 no emet el discurs del rei

La televisió pública catalana no va emetre el discurs del rei pel seu canal principal sinó pel 3/24. TV3 va continuar amb la seva programació habitual i els seus espectadors es van poder informar del contingut del mateix en una nova edició del 'TN Vespre' presentada per Toni Cruanyes.