Telegram : +34 629 74 76 77
E-Mail: info@catalunyadiari.cat
PREVISIÓ MÉTEO
ÚLTIMA HORA
Els consellers cessats de la Generalitat Josep Rull i Jordi Turull han al·legat en el seu recurs contra l'acte la presó incondicional dictat per la jutgessa Carmen Lamela que acaten l'article 155 de la Constitució i que han optat per concórrer a les eleccions del 21-D.
En sengles recursos d'apel·lació, els dos consellers neguen els preceptes en els quals es basa la decisió d'empresonar-los: que hi hagi risc de reiteració delictiva, ja que han acatat el 155 i ja no tenen llocs de poder, i que hi hagi risc de fugida, ja que mantenen el seu «compromís polític» amb Catalunya i la intenció de concórrer en les eleccions del 21 de desembre.
En el recurs se sol·licita per a la substanciació del recurs la celebració d'una vista en la qual es permeti la presència de tots dos investigats, a l'empara de l'article 766.5 de la Llei d'enjudiciament criminal.