ÚLTIMA HORA

⚫️ Troben el cos sense vida del jove de 20 anys desaparegut a Catalunya

Els directors de TV3 i Catalunya Ràdio, acusats de desobediència

Sanchis i Gordillo hauran de declarar el proper divendres al Jutjat d’Instrucció número 13 de Barcelona, segons avança 'El Món'
Vicent Sanchis i Saül Gordillo, investigats per l'1-O | CatalunyaDiari.cat

 

Els directors de TV3 i Catalunya Ràdio han estat acusats de desobediència. Vicent Sanchís i Saül Gordillo, segons avança 'El Món', declararan el divendres, 1 de març, a la tarda al Jutjat d’Instrucció número 13 de Barcelona. Tots dos, en aquesta línia, ja estaven sent investigats per la causa oberta de l'1-O

 

 

Els dos directors estan acusats de desobediència pels anuncis que es van emetre, a través de la televisió i la ràdio públiques acatalanes, sobre la celebració del referèndum. També s'ha confirmat que la directora de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, Àngels Barberà, declararà com a imputada. En un primer moment, estava previst que tots tres declaressin el dimecres 3 de gener, davant del Jutjat d'Instrucció número 13 de Barcelona, tot i que finalment es va ajornar fins aquest divendres, dia 1 de març. 

 

El Jutjat número 13 de Barcelona és el mateix que, al seu dia, ja va cridar a declarar com a investigada, per la mateixa causa, a la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, qui va ser citada pels anuncis del referèndum de l'1 d'octubre.

 

Aquesta serà la segona vegada que la CCMA salta a la palestra pels fets de l'1-O | CEDIDA

 

La CCMA torna a ser investigada per l'1-O

La memòria de la CCMA sobre l'1-O és clara i àmplia, ja que TV3 i Catalunya Ràdio van servir d'aparell difusor i informador del referèndum amb múltiples programes, reportatges i plataformes. Aquesta és la segona vegada que la Corporació Catalana de Mitjans arriba a la palestra de l'1-O.  En aquella ocasió ho va fer Jaume Roures, propietari i president de Mediapro.

 

 

En aquest cas, la Guàrdia Civil, va apuntar Roures com «l'element capital per a la difusió del missatge independentista». Els agents argumenten que «Roures va habilitar un centre de premsa pel Govern per explicar quin era el resultat del referèndum il·legal. A més, també va produir el vídeo de l'1-O, difós a posteriori per TV3, on es narraven els esdeveniments ocorreguts relacionats amb el referèndum». Segons la Guàrdia Civil, en aquest vídeo «es lloava la figura dels qui van ser capaços de fer-ho possibles i es difonien missatges independentistes».