El temporal de pluges i tempestes que ha marcat l'inici de la setmana a Espanya comença a donar senyals d'esgotament. Després d'un dilluns i un dimarts marcats pels paraigües i els cels ennuvolats, la previsió apunta a un canvi de tendència. Segons l'AEMET, el dimecres serà el punt d'inflexió cap a una situació més estable.
Així i tot, la calma no serà immediata. Durant les primeres hores de dimecres, encara s'esperen ruixats forts a Balears i algunes tempestes al litoral mediterrani. Tanmateix, l'escenari serà molt diferent a partir de la tarda, quan la vaguada s'allunyi cap al Mediterrani central i les pluges vagin quedant enrere.

Adeu a les pluges a Espanya a partir d'aquest dia
La previsió de l'AEMET assenyala que la inestabilitat perd protagonisme a mesura que avanci el dia. Això vol dir que bona part d'Espanya podrà gaudir de cels més clars i d'un augment de les temperatures. Les màximes pujaran al nord, a l'est i al sud, mentre que les mínimes també ho faran a zones de l'oest peninsular.
En contrast, algunes àrees experimentaran baixades de temperatures nocturnes. Especialment, el centre de la Península i els arxipèlags, on la sensació tèrmica serà més fresca de matinada. El temps confirma, per tant, un gir clar cap a l'estabilitat, tot i els contrastos segons la franja horària i la localització.
La jornada de dimecres, tot i ser més tranquil·la, mantindrà encara l'atenció posada a Balears. Allà, les tempestes poden deixar registres importants de precipitació en poques hores, cosa que obliga a no abaixar la guàrdia pel que fa als avisos meteorològics.

Dijous amb núvols al nord i més sol a la resta
Dijous es presenta com el dia en què el sol recupera protagonisme a gran part d'Espanya. Així i tot, el nord continuarà sent l'excepció. Galícia i el Cantàbric occidental estaran sota cels ennuvolats, amb tempestes que poden ser persistents en alguns punts.
El Sistema Central i l'Ibèric també podrien registrar pluges febles, tot i que de caràcter aïllat. A la resta del territori peninsular, s'apunta a un panorama més clar.
Pel que fa a temperatures, es preveu un augment generalitzat, excepte a l'extrem nord-oest on les mínimes podrien baixar lleugerament. Aquest repunt tèrmic consolidarà la sensació que l'episodi de pluges ha quedat enrere, obrint pas a jornades més lluminoses.

Amb aquest nou escenari, l'AEMET confirma que l'episodi de pluges i tempestes arriba al seu final. L'allunyament de la vaguada cap al Mediterrani central marca un abans i un després en la previsió. D'aquesta manera, Espanya podrà acomiadar-se d'uns dies complicats pel que fa al temps i donar la benvinguda a cels més clars.

