Muntatge de fotos de Roberto Brasero que apareix en primer pla amb un fons dividit entre un cel assolellat i un clima plujós, acompanyat d'un termòmetre i símbols de sol i neu.

L'AEMET dona la raó a Roberto Brasero i avisa del que ens espera: pluges fortes

Les perspectives meteorològiques per a la pròxima setmana mostren un panorama variable i carregat d'incertesa

El primer cap de setmana de maig arriba amb cels revolts i una atmosfera carregada d'humitat en gran part del país. L'AEMET confirma que continuarem sota la influència d'una borrasca atlàntica que afavorirà el creixement de nuvolositat i precipitacions intenses.

La jornada de dissabte estarà protagonitzada per tempestes que podrien venir acompanyades de calamarsa en àmplies zones de l'interior i de l'est peninsular. "Aquest front també donarà lloc a ruixats tempestuosos en àmplies zones del territori", ha assenyalat Rubén del Campo.

En regions com Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana o Múrcia s'han emès avisos davant la previsió de ratxes intenses de vent i fenòmens adversos. Les autoritats recomanen extremar la precaució, especialment en àrees obertes i durant les hores centrals.

Diumenge començarà a percebre's una estabilització progressiva en algunes regions del sud i l'est peninsular. No obstant això, el nord seguirà sota condicions plujoses, especialment a l'interior de Catalunya, Aragó i La Rioja, on s'esperen tempestes d'una certa intensitat.

Una imatge dividida mostra un costat assolellat amb un mapa d'Espanya i símbols de sol i preguntes, mentre que l'altre costat mostra persones caminant sota la pluja amb paraigües.
Les precipitacions persistiran a les regions septentrionals | Europa Press, Getty Images de Kokoroyuki, Tanarch, Soloveva Elena, Noppol Mahawanjam, catalunyadiari.com

L'AEMET: de pluges generalitzades a una treva passatgera

La predicció per a la pròxima setmana es presenta complexa. Segons l'AEMET, dilluns arribarà un nou front associat a una baixa atlàntica que afectarà sobretot la meitat nord del país.

Les precipitacions seran freqüents al litoral cantàbric i el nord de Catalunya, amb acumulats que podrien ser significatius. També es preveuen ruixats a les zones muntanyoses del centre i del sud, com el Sistema Central o Serra Morena, encara que amb menor intensitat.

Dimarts, el temps donarà un respir. Les pluges quedaran restringides a l'extrem nord peninsular, mentre que la resta del territori gaudirà de cels més oberts. Aquesta jornada anirà acompanyada d'un descens tèrmic que es deixarà notar especialment a l'interior.

No obstant això, a partir de dimecres es preveu una recuperació progressiva de les temperatures. Els valors tèrmics tornaran a situar-se en rangs més acordes amb l'habitual per a aquestes dates. Especialment a l'interior peninsular i en zones del sud.

Una dona passeja per un carrer amb un paraigua, el 21 de maig de 2023, a Madrid.
Tot apunta que les pluges seran les grans protagonistes | Europa Press

Dijous podrien tornar les pluges, especialment en zones del nord-est peninsular i a les Balears. No es descarten nous episodis de tempestes aïllades, encara que en general predominarà una atmosfera més temperada.

De cara a la segona setmana de maig, l'AEMET apunta a un escenari més fred i humit de l'habitual. A partir del dia 19, les prediccions són més incertes. Però algunes projeccions suggereixen que el centre i sud peninsular podrien seguir sota temperatures per sota del normal.