Sol brillant al cel amb un calendari i un emoji de sorpresa.

Torna la felicitat a Espanya: canvi de tendència i més calor a partir d'aquest dia

Després de moltes jornades de pluges i ambient més fresc, aviat hi pot haver un gir agradable per a molts

La primavera d'aquest 2025 està sent un veritable desafiament per a molts. Després de setmanes, i fins i tot mesos, de pluges incessants i temperatures una mica més fredes de l'habitual, les persones han començat a preguntar-se: quan arribarà finalment el bon temps?

Les jornades ennuvolades i plujoses semblen haver-se apoderat de l'estació. Molts ja estan cansats d'aquest escenari poc primaveral. L'AEMET (Agència Estatal de Meteorologia) ha respost a aquesta qüestió.

Una imatge dividida mostra un costat assolellat amb un mapa d'Espanya i símbols de sol i preguntes, mentre que l'altre costat mostra persones caminant sota la pluja amb paraigües.
Arriben dies de canvis a Espanya | Europa Press, Getty Images de Kokoroyuki, Tanarch, Soloveva Elena, Noppol Mahawanjam, catalunyadiari.com

L'AEMET ha assegurat que, encara que l'espera ha estat llarga, el bon temps està per arribar. Segons les previsions més recents, no queda gaire perquè es produeixi un canvi significatiu en la tendència meteorològica d'Espanya. Un gir que donarà pas a una primavera molt més agradable.

Quan canviarà el temps a Espanya? Arriba més calor

En el seu document de previsió a llarg termini per a les pròximes setmanes, l'AEMET ha destacat les anomalies de pluges i temperatures que tindrem. Però la dada més destacada que ha donat és quan s'espera que es produeixi l'esperat canvi.

Segons indiquen, la setmana del 12 al 18 de maig seguirà marcada per la inestabilitat. Durant aquests dies, és probable que continuïn els ruixats tempestuosos, especialment a les zones del centre i est de la Península.

En aquestes zones esmentades, les pluges podrien ser localment fortes i fins i tot acompanyades de calamarsa. A Canàries, també s'espera un temps més plujós de l'habitual per a aquesta època de l'any.

A pesar que encara hi haurà algunes tempestes i temperatures una mica més baixes del normal durant aquesta setmana, l'AEMET ha volgut transmetre un missatge d'esperança. Un que alegrarà aquells que esperen el sol.

Segons l'AEMET, la setmana del 19 al 25 de maig marcarà el canvi de tendència que molts estaven esperant. Durant aquesta setmana, es preveu que el temps es torni més estable, especialment al nord i oest de la Península, així com a Canàries, on les precipitacions seran escasses.

Quant a les temperatures, s'espera que augmentin i que, en general, se situïn per sobre de les normals per a l'època. Això portarà un clima molt més agradable i característic de la primavera, farà més calor que fins ara.

Imatge que mostra un cel assolellat a l'esquerra i un cel ennuvolat amb neu a la dreta amb un termòmetre al centre indicant temperatures fredes i càlides.
Més calor i menys pluges des d'aquest moment | Pexels de Skitterphoto, Getty Images Signature de inhauscreative, Soloveva Elena, catalunyadiari.com

Per fi, sembla que el sol farà acte de presència i les temperatures càlides seran les protagonistes de la setmana. Especialment a les regions del nord i oest, on les pluges seran menys freqüents.

I després, què passarà? Incertesa amb la calor per acabar maig

No obstant això, no tot és tan clar per al final de maig i l'inici de juny. Per a la setmana compresa entre el 26 de maig i l'1 de juny, la incertesa augmenta considerablement.

Segons els models de predicció, les temperatures podrien seguir per sobre dels valors normals per a aquesta època. Quant a les precipitacions, encara hi ha dubtes. Els models meteorològics no són tan clars sobre si el bon temps es mantindrà, o si podrien tornar les pluges.