La calor no dona treva a Espanya i, com era d’esperar, aquest cap de setmana no serà l’excepció. Al llarg d’aquest divendres, però també de dissabte i diumenge, les temperatures continuaran sent extremadament altes.
Tot i que algunes zones experimentaran una lleugera baixada de les mínimes, d’altres no tindran descans i les temperatures nocturnes seguiran elevades. Les nits seran especialment difícils de suportar en algunes zones, on la calor es mantindrà fins i tot durant la matinada.

Les nits tropicals dominaran la Península
Les temperatures mínimes no baixaran dels 20 °C a gran part del país, especialment a la vall de l’Ebre. Aquesta zona, que abasta territoris de Navarra, La Rioja, Aragó i Lleida, patirà nits càlides, cosa que complicarà el descans dels habitants.
A més, a Madrid, Extremadura, Castella-la Manxa, Andalusia, Múrcia, el País Valencià, la costa catalana i les Balears, les temperatures es mantindran per sobre dels 20 °C durant la nit, cosa que les converteix en nits tropicals.
A moltes de les principals capitals espanyoles, les mínimes tampoc experimentaran una davallada significativa. Ciutats com Sevilla, Còrdova, Jaén, València, Almeria i Saragossa tindran nits càlides, amb les mínimes més altes, que no baixaran dels 24-25 °C.

A localitats com Càceres, Badajoz, Ciudad Real, Toledo, Madrid i Múrcia, les temperatures mínimes es mantindran per sobre dels 22-23 °C. Les nits equatorials afectaran la regió, especialment als valls dels rius com el Guadalquivir, Ebre, Tajo i Guadiana.
Un respir al nord i zones muntanyoses
Mentre la resta de les comunitats patiran nits caloroses, zones de Galícia, Astúries, Cantàbria i l’interior del País Basc s’alliberaran de les altes temperatures nocturnes. Tot i que els termòmetres seguiran elevats, les mínimes en aquestes àrees es mantindran entre els 15-18 °C, oferint una mica d’alleujament davant la calor que assotarà altres regions. De la mateixa manera, a les zones muntanyoses, les temperatures seran una mica més fresques, cosa que proporcionarà un petit respir als habitants d’aquests territoris.
Les altes temperatures continuaran marcant el ritme del cap de setmana, però l’arribada d’una DANA podria oferir un petit respir a partir de dimarts. Aquest fenomen meteorològic podria provocar un descens temporal de les temperatures, almenys durant unes hores.

Tanmateix, no s’espera que aquest alleujament duri gaire temps. I és que es preveu que la calor repunti de nou tant durant el dia com durant la nit a la major part del país. La calor extrema que afecta Espanya durant aquest cap de setmana no és un fenomen aïllat.
És probable que les nits tropicals i equatorials continuïn produint-se a mesura que avanci la temporada. L’arribada de la DANA portarà una breu pausa, però la calor tornarà amb força els pròxims dies.