Amb la plenitud de la primavera, les ganes de bon temps, sol i temperatures agradables comencen a ser cada cop més fortes. Especialment després de les setmanes de mal temps que hem viscut en moltes zones d'Espanya.
Els espanyols, que han hagut de lidiar amb pluges i temperatures fresques, ja comencen a somiar amb dies assolellats i càlids, típics de finals de primavera i l'inici de l'estiu. Les previsions meteorològiques apunten que la calor arribarà, però la seva intensitat d'aquest any tampoc agradarà a tothom.

L'estiu es presenta amb temperatures més càlides del normal
Segons el portal especialitzat eltiempo.es, les primeres previsions per als mesos de maig, juny i juliol indiquen que Espanya podria viure un trimestre de temperatures més altes de l'habitual. Si bé tothom espera dies de sol, sembla que aquest any la calor serà més intensa i persistent. Això no resulta tan encoratjador per a aquells que preferirien una temporada més moderada.
Àrees més afectades per la calor més elevada
Pel que fa a les zones més afectades per aquesta calor més forta, es troben principalment les regions del nord de la Península, l'est i les Illes Canàries. Les comunitats que podrien registrar temperatures per sobre de la mitjana serien Galícia, Astúries, Cantàbria, País Basc, La Rioja, Navarra, Catalunya, Balears i Canàries.

A la majoria d'aquestes àrees, el clima de l'inici de l'estiu serà lleugerament més càlid del normal. Això podria fer que els termòmetres superin els valors mitjans en diverses jornades. No obstant això, el cas més extrem serà Canàries, on la calor podria arribar amb més força, superant de molt les temperatures que se solen registrar en aquesta època de l'any.
A més de les zones ja esmentades, altres regions de l'interior del país també experimentaran una calor més intensa de l'habitual en certes àrees. Específicament, els punts més al nord de Castella i Lleó i Aragó es veuran afectats per aquest augment de les temperatures. També, l'est d'Andalusia, Múrcia i la Comunitat Valenciana sentiran aquesta calor més pronunciada, però principalment a les seves costes.

La resta del país, amb valors normals per començar l'estiu
A la resta de les regions espanyoles, s'espera que les temperatures d'aquests mesos es mantinguin dins del que es considera normal per a l'època. És a dir, no es preveuen grans desviacions tèrmiques ni onades de calor extremes, encara que, com sempre, hi haurà variacions depenent de les condicions meteorològiques específiques de cada regió.
Amb aquest pronòstic, molts es pregunten què ens depararà aquest estiu. Mentre que alguns estaran contents amb l'arribada del bon temps i les temperatures més altes, altres temen que la calor sigui més sufocant que la dels últims anys.