Avís de tempesta amb imatges de persones sota la pluja, calamarsa en una mà, llamps al cel i núvols amb pluja i llamps.

Les 6 comunitats que rebran el pitjor de les pluges i tempestes aquest dijous: alerta

L'estabilitat s'intensifica encara més: aquest dijous hi haurà més pluges i tempestes a àmplies zones d'Espanya

L'estabilitat que ha començat a afectar bona part d'Espanya aquest dimecres no només es mantindrà de cara a dijous. A més, podria estendre's a més regions del país.

Encara que la intensitat de les tempestes pot no ser més gran, el que sí que s'espera és que el fenomen arribi a més comunitats. A més, també s'espera que es prolongui al llarg de tota la jornada, a diferència d'avui. Aquest dimecres les tempestes es concentren principalment a les hores de la tarda.

Un cotxe esquitxant aigua en un carrer inundat mentre una persona camina amb un paraigua sota la pluja intensa.
Dies de pluges i també de tempestes | Europa Press, catalunyadiari.com

Pluges generalitzades des de la matinada.

Segons alerten des d'eltiempo.es, aquest dijous començarà amb pluges molt intenses ja des de la matinada a l'est de Catalunya, especialment al litoral i prelitoral. A mesura que avancin les hores, la situació es complicarà en altres zones de la Mediterrània, amb especial atenció a les Illes Balears i la Comunitat Valenciana.

A Balears, les pluges afectaran sobretot el nord de Mallorca, així com les illes d'Eivissa i Formentera. A la Comunitat Valenciana, la precipitació s'anirà desplaçant des de la costa, en zones com València capital, cap a l'interior. Es formaran tempestes durant la tarda a Castelló, Alacant i l'interior de València. Les Pitiüses i Mallorca també rebran tempestes fortes a la segona meitat del dia.

Alerta també a Castella-la Manxa, Múrcia i Andalusia oriental.

L'abast d'aquesta inestabilitat no es limita a les mateixes zones d'avui. La previsió també assenyala tempestes fortes a l'est de Castella-la Manxa, especialment a Conca i, sobretot, a Albacete. L'interior de la Regió de Múrcia també podria veure's afectat, igual que algunes zones de l'est d'Andalusia, en concret les serres de Granada i Almeria.

Imatge de fons d'un cel negre amb núvols, a més d'una altra imatge de diversos cotxes circulant per una carretera amb pluja, amb un símbol d'alerta a sobre i unes emoticones de tempesta de banda
El risc serà important | Europa Press, catalunyadiari.com

Aquests fenòmens meteorològics estaran caracteritzats no només per pluges intenses. També per possible calamarsa de gran mida i acumulacions d'aigua molt importants en poc temps.

Avisos de l'AEMET: risc important en diversos territoris.

Davant aquest escenari, l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ja ha activat avisos en múltiples comunitats. A Andalusia (només a Granada i Almeria), Múrcia i la Comunitat Valenciana, els avisos seran de nivell groc, la qual cosa implica risc moderat.

Tanmateix, a Catalunya, Balears i Castella-la Manxa, els avisos pujaran a nivell taronja, assenyalant un risc important. Algunes zones tindran més exposició al temporal, com certs punts del litoral de Barcelona i Tarragona, així com Eivissa i Formentera. En aquestes s'espera que les precipitacions arribin als 50 o 60 litres per metre quadrat en només una hora, i fins a 120 litres en tot just 3 o 4 hores.

Zones amb més risc: on s'ha de tenir més precaució?

Les regions que podrien registrar les condicions més adverses aquest dijous són:

  • Barcelona i Tarragona: especialment a àrees del litoral i prelitoral.
  • Eivissa i Formentera: on s'esperen tempestes molt intenses i calamarsa.
  • Interior d'Albacete i Conca: amb forta activitat tempestuosa durant la tarda.

Davant aquesta situació, es recomana extremar la precaució, seguir les indicacions dels serveis d'emergència i consultar les actualitzacions de l'AEMET. El dijous es perfila com un dia d'inestabilitat generalitzada, i l'atenció haurà d'estar centrada a les regions mediterrànies i de l'est peninsular.