La calor ha tornat a convertir-se en la gran protagonista del temps a Espanya. Després d'un inici d'agost marcat per temperatures extremes, les previsions confirmen que l'estiu encara té molt a dir. Jorge Rey, el jove burgalès conegut per les seves prediccions, ha explicat en el seu darrer vídeo que l'onada de calor no serà quelcom passatger.
I és que, en trobar-nos al mes més calorós de l'any, el normal és que faci calor. I, segons avisa, això sembla que serà així. Espanya viurà almenys dues setmanes més de temperatures asfixiants, amb registres que continuaran rondant els 40 °C en moltes zones.

La calor seguirà durant les pròximes dues setmanes a Espanya
En la seva darrera anàlisi, Jorge Rey va explicar com la situació atmosfèrica afavorirà l'arribada de vents d'origen africà. Aquests vents, procedents del sud, portaran amb ells aire abrasador que elevarà de manera dràstica les temperatures. Aquesta situació ha començat a notar-se amb força a partir d'aquest dilluns, i s'estendrà durant tota la setmana.
🔴España, al Límite: Una Masa de Aire Abrasador se Acerca
El temps serà especialment càlid a les zones del sud, però també afectarà l'interior peninsular. Segons el jove meteoròleg, ciutats com Valladolid, Zamora o fins i tot Burgos veuran com els seus termòmetres arriben a valors poc habituals en aquestes dates. La previsió és que les màximes se situïn per sobre dels 35 °C, amb pics propers als 40 °C en determinades jornades.
Les tempestes desapareixen i donen pas a una onada de calor
Durant els darrers dies, algunes regions d'Espanya han viscut episodis d'inestabilitat, amb tempestes en comunitats com Madrid, Castella-la Manxa i Catalunya. Tanmateix, Jorge Rey adverteix que aquesta inestabilitat anirà perdent força. A mesura que avanci la setmana, les precipitacions desapareixeran gairebé completament del mapa.

Les borrasques quedaran relegades a latituds molt baixes, cosa que obrirà la porta a l'entrada d'aire càlid des d'Àfrica. Aquesta situació atmosfèrica serà la responsable directa de l'augment tèrmic que patirà Espanya durant la primera meitat d'agost.
El jove burgalès subratlla que la combinació d'altes temperatures i cels serens provocarà un efecte d'acumulació de calor. D'aquesta manera, els dies seran molt calorosos i les nits tampoc oferiran un respir, especialment al sud i a l'interior de la península.
Jorge Rey posa data al final de la calor extrema a Espanya
La pregunta que molts es fan és clara: fins quan durarà aquesta onada de calor? Jorge Rey no es mostra optimista. Segons les seves previsions, la calor extrema es mantindrà, com a mínim, durant les dues primeres setmanes d'agost. No serà fins a la segona quinzena quan podria arribar un canvi de tendència, tot i que encara és aviat per confirmar-ho.

Mentrestant, el temps continuarà dominat per altes pressions i un flux constant d'aire càlid. Jorge Rey insisteix en la importància d'estar atents a l'evolució de les previsions, ja que aquest episodi de calor podria ser més llarg de l'habitual.
Agost comença amb força, i el temps a Espanya s'enfronta a una de les onades de calor més dures d'aquest estiu. Jorge Rey ho té clar: la calor extrema encara té recorregut, i no desapareixerà a curt termini.