El temps a Espanya continua empitjorant amb el pas de les hores. Ja havíem anticipat que aquesta setmana es caracteritzaria per un clima inestable, i aquest dijous sembla ser el dia més complicat. La situació es confirma: l'AEMET ha activat avisos per pluges fortes i tempestes en diverses regions.
L'origen de la inestabilitat: arribada d'una DANA i una baixa atlàntica
Aquest dijous, l'atmosfera d'Espanya es veurà fortament inestabilitzada. Serà degut a una massa d'aire fred en altura que es troba en transició cap a una DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts). Això juntament amb l'acostament d'una baixa pressió des de l'Atlàntic.

Aquesta combinació provocarà nuvolositat d'evolució i un progressiu cel cobert a gairebé tota la península i Balears, acompanyats de precipitacions generalitzades.
Es preveu que les pluges siguin localment fortes, sobretot al terç est del país, les mesetes i Galícia. Vindran acompanyades de tempestes, amb la possibilitat de calamarsa en algunes zones.
Al quadrant sud-oest i els litorals atlàntics les precipitacions seran més febles i disperses. Canàries també experimentarà intervals nuvolosos amb precipitacions febles, especialment a les zones muntanyoses.

Avisos de l'AEMET: nivells grocs i taronges per pluges i tempestes
A mesura que el dia avanci, la situació empitjorarà progressivament. Segons els mapes de l'AEMET, s'activaran avisos grocs per pluges i tempestes a partir del migdia del dijous en diverses comunitats autònomes. En algunes zones l'avís ha estat elevat a taronja a causa de la intensitat esperada de les tempestes.
Andalusia, Aragó, Castella-la Manxa, Madrid i Múrcia estaran sota avís groc per pluges i tempestes fortes amb possibilitat de calamarsa. Aquestes tempestes s'esperen a partir de les 12:00 h, i s'intensificaran quan avanci la tarda.

A la Comunitat Valenciana, el nivell d'alerta per tempestes serà taronja, ja que es preveu que sigui la zona més afectada per aquest episodi d'inestabilitat. La probabilitat de calamarsa i tempestes fortes és considerablement més gran en aquesta regió.
Catalunya també activarà avisos grocs per pluges i tempestes. En aquest cas, però, els fenòmens més severs no arribaran fins a la nit. A Castella i Lleó, l'avís serà únicament per tempestes (sense incloure les pluges), ja que es preveu que les precipitacions no siguin tan intenses.
Galícia en alerta groga només per pluges
Encara que Galícia també està sota avís groc, el risc de tempestes i calamarsa serà més baix en aquesta comunitat, ja que s'espera que les precipitacions siguin menys intenses i menys generalitzades. No obstant això, les pluges sí podrien ser persistents, especialment al nord i nord-oest de la regió.