Catalunya segueix pendent del cel aquest dissabte, ja que el Meteocat manté actives les alertes per pluja al llarg del dia. El que en un inici semblava una jornada marcada únicament per avisos grocs, s'ha anat complicant amb el pas de les hores. Aquesta tarda set comarques pujaran el nivell a alerta taronja davant la previsió de fortes precipitacions i tempestes.
El Meteocat intensifica les alertes per pluja a taronja
Durant el matí, totes les alertes eren grogues i se centraven principalment a la meitat nord del territori, creant tempestes a l'extrem nord-est. Tanmateix, per a la tarda l'escenari canvia. Les tempestes més intenses s'estendran i faran que el Meteocat elevi el nivell d'alerta a set comarques.

Les comarques afectades per l'alerta taronja de pluja són: Alt Empordà, Pla de l'Estany, Gironès, Baix Empordà, Selva, Vallès Oriental i Maresme.
El Meteocat estableix per a aquesta tarda un nivell d'alerta de 4 sobre 6. Això significa que la situació meteorològica pot tornar-se complicada en poc temps. La conjunció de pluja, tempesta i calamarsa en alguns casos fa que la vigilància sigui especialment rellevant a les comarques esmentades.
La pluja pot portar tempestes i calamarsa
El Meteocat adverteix que en aquestes zones no només s'esperen pluges intenses, sinó també tempestes acompanyades d'aparell elèctric. En alguns punts, fins i tot, podria registrar-se calamarsa.
La intensitat de les precipitacions pot arribar a superar els 20 mm en només 30 minuts, cosa que augmenta el risc d'acumulacions ràpides d'aigua i possibles afectacions puntuals.

Mentre que al matí a la meitat nord de Catalunya les alertes eren de risc moderat, aquesta tarda aquestes se centraran al nord-est. Però no només hi haurà un desplaçament d'aquestes, sinó que el nivell serà més intens, convertint-se en taronja.
Què passarà a la resta de Catalunya
Mentre el Meteocat ha activat aquestes alertes al nord-est de Catalunya, a la resta del territori es pot esperar una precipitació puntual.
Majoritàriament, el cel estarà tapat, sobretot al nord-est i al litoral de Tarragona. Tot i que no es descarta que a l'extrem sud caigui alguna tempesta durant la tarda.

