Muntatge de fotos de Mario Picazo amb expressió seriosa al centre, i un fons dividit entre clima sec i calorós amb termòmetre i ciutat, i clima plujós amb gotes a la finestra, acompanyat de signes d’exclamació vermells.

‘Fins dijous’: Avís urgent de Mario Picazo pel que passarà a tot Espanya

Mario Picazo ja ha advertit que aquesta setmana hi haurà, novament, una pujada notable de les temperatures

El comiat de la primavera no serà tranquil aquest any. Aquests últims dies han estat marcats per les altes temperatures, i sembla que aquesta tendència es mantindrà i fins i tot s’intensificarà durant els pròxims dies. Mario Picazo ja ha llançat un avís que tots hem de tenir en compte: la calor està a punt d’apoderar-se de tot Espanya, i ho farà amb força.

Amb l’estiu a tocar, els dies s’allarguen, i amb això, també ho fa la calor que envaeix la península. A mesura que la setmana avança, les altes pressions i l’aire càlid provinent del nord d’Àfrica començaran a prendre protagonisme. Una situació que porta temperatures pròpies de l’estiu, a més de la temuda calitja que afectarà diverses zones de la península.

Mario Picazo amb camisa blau clar parlant davant d’un fons blau amb línies corbes blanques.
Mario Picazo ja ha fet pública la seva previsió per a aquesta setmana | Mediaset

Mario Picazo alerta que les tempestes i la calor extrema seran els grans protagonistes d’aquesta setmana

El dilluns comença amb temperatures fresques al nord de la península, on les màximes no arriben als 20 °C. Tanmateix, al sud i també a l’interior, el termòmetre es dispara, amb valors propers als 40 °C en algunes localitats que envolten la vall del Guadalquivir.

Al llarg d’aquesta setmana, la calor s’intensificarà, especialment dijous. I és que Mario Picazo alerta que els termòmetres podrien marcar fins a 42 °C en algunes zones del país, convertint-se en el dia més calorós de tota la setmana.

En altres ciutats, les temperatures rondaran entre els 30 i 35 °C, però la humitat a les costes mediterrànies farà que la sensació tèrmica sigui molt més intensa. Al nord, les temperatures arribaran als 30 °C, quelcom poc habitual per a aquesta zona. Tot això es produeix sota una atmosfera carregada d’inestabilitat, la qual afavoreix l’aparició de tempestes a la tarda, especialment al centre i nord del país.

Com ja ha advertit Mario Picazo, “la tendència de les temperatures al llarg de la setmana arriba marcada per un augment constant els primers dies de la setmana fins dijous”. Aquell dia s’assoliran les temperatures més altes de la setmana. Per divendres, s’espera una lleugera baixada dels termòmetres, però encara hi haurà calor en moltes zones.

Mapa d’Espanya amb temperatures màximes elevades a la majoria de ciutats, destacant Còrdova amb 42 graus i Badajoz amb 40 graus, mentre que les Illes Canàries presenten valors més baixos; aquestes dades corresponen al dijous, 19 de juny de 2025.
Al llarg d'aquesta setmana, la calor s'intensificarà i serà especialment notable dijous | eltiempo.es

També podrien donar-se tempestes de fang

Aquesta calor anirà acompanyada de tempestes, algunes de molt fortes, que poden generar precipitacions acompanyades de calamarsa. També s’espera l’aparició de pluges en forma de fang, especialment en zones on els núvols i la calitja es barregin. I això generaria els famosos cels de tonalitats inusuals, segons assenyala Mario Picazo.

Així doncs, aquesta primavera s’acomiadarà amb una barreja de calor extrema, calitja i tempestes. I, encara que la setmana acabi amb algunes temperatures més suaus, la calor i la sensació tèrmica continuaran presents en moltes zones d'Espanya.