Tot i que l'onada de calor que va assotar Espanya durant els últims dies sembla haver passat, la calor continua sent la clara protagonista en moltes zones del país. Des de l'inici de la setmana, les temperatures amb prou feines han baixat un o dos graus en diverses regions.
Les màximes continuen disparades, especialment a l'interior peninsular. Les mínimes tampoc es queden enrere, amb nits caloroses que dificulten el descans de molts espanyols. Sens dubte, aquests estan sent dies complicats per als més afectats.

Un alleujament temporal, però sense que triomfi l'optimisme
No obstant això, els experts d'eltiempo.es asseguren que aquest cap de setmana es produirà un descens de les temperatures. Aquest afectarà principalment el nord. Això ofereix un “lleuger respir” a la població.
Mario Picazo, un dels meteoròlegs més reconeguts del país, confirma que s'espera un cert alleujament tèrmic durant els pròxims dies. Tanmateix, confirma, aquest respir serà temporal i no es mantindrà a llarg termini.
La previsió indica que, tot i els descensos, la calor tornarà amb força la pròxima setmana. Després del lleuger respir d'aquest cap de setmana, s'espera que les temperatures pugin de nou, amb màximes que podrien superar els 40 graus al sud del país.

Què esperar aquest cap de setmana?
El motiu d'aquest descens de temperatures és un anticicló que es desplaçarà una mica més al nord a l'Atlàntic. Això permetrà l'entrada d'aire més fresc al nord peninsular.
Marta Almarcha, meteoròloga d'eltiempo.es, explica que el descens de temperatures serà més notable en punts del nord, a Galícia, el Cantàbric i el nord de Castella i Lleó. En aquestes àrees, les màximes se situaran entre els 20 i 25 graus durant els pròxims dies.
Aquest alleujament tèrmic es prolongarà probablement fins dimarts de la pròxima setmana. Les nits seran una mica més fresques al nord. Tanmateix, com destaca Mario Picazo, no cal cantar victòria, ja que les temperatures tornaran a pujar ràpidament.

La pròxima setmana: la calor torna amb més força.
A partir de dimecres de la pròxima setmana, l'anticicló tornarà a la seva posició habitual a prop de les Açores. És una cosa que permetrà que la dorsal d'aire càlid es reforci novament sobre Espanya. Això provocarà que les temperatures augmentin de nou a gran part del país, amb valors de 35-38 graus a àmplies zones de l'interior peninsular.
Al nord, la calor serà més suau, però superant els 25-27 graus, i al Cantàbric oriental les temperatures podrien superar els 30 graus. Al sud-oest, les temperatures podrien superar novament els 40 graus, amb un ambient càlid i xafogós en moltes àrees.
La recta final de la pròxima setmana: calor extrema.
Els models meteorològics apunten que, cap al final de la pròxima setmana, la calor s'intensificarà encara més. Tornarem a temperatures que podrien estar de 8 a 10 graus per sobre del normal en moltes zones. Sens dubte, els espanyols continuaran enfrontant-se a una intensa calor els pròxims dies.
Així ho ha explicat Mario Picazo, qui adverteix que, tot i que l'alleujament serà temporal, la calor extrema continua sent una preocupació a l'horitzó.