Carretera nevada amb cercles ressaltant un cotxe detingut i una persona caminant amb motxilla sota la neu.

Posen en alerta 2 zones de Catalunya per a les pròximes hores: fins a 15 cm de neu

Tot i que la primavera ha arribat, i el seu bon temps també, el clima encara ens porta algunes sorpreses

Encara que aquests dies estem gaudint de temperatures agradables i un sol dominant a gairebé tota Espanya, el temps està a punt de canviar. Segons els últims informes de l'AEMET, s'espera que les temperatures pateixin una baixada significativa en diverses zones del país aquest dissabte. Això provocarà el retorn de les nevades amb força en certs territoris.

Alertes per nevades: aquestes 2 zones, en el punt de mira

L'AEMET ja ha emès alertes per a aquest dissabte a causa de la previsió de nevades intenses. Podrien començar a afectar diverses zones del país a partir de la nit de divendres i continuar durant la matinada i tot el dissabte.

Muntatge amb un cotxe travessant una forta nevada i una persona en un telecadira a una estació d'esquí
Diversos punts es veuran afectats per les nevades | Europa Press

En concret, les àrees més afectades seran les zones de Pirineus, la serralada Cantàbrica, el sistema Ibèric i els cims de Mallorca. La cota de neu baixarà considerablement als Pirineus, passant dels 1300-1500 metres als 800-1000 metres. Això permetrà que s'acumulin quantitats significatives de neu en llocs més baixos de l'habitual.

Comunitats en alerta: Aragó i Catalunya, les més afectades

De cara al dissabte, per tant, l'AEMET ha posat en alerta groga Aragó i Catalunya a causa de les nevades intenses previstes. A Catalunya, l'alerta afecta principalment els Pirineus de Lleida, així com la Vall d'Aran. Aquesta última serà la zona amb majors acumulacions de neu.

Imatge de diversos vehicle circulant per una carretera nevada, mentre neva, i una altra d'un cotxe parat amb un home posant cadenes sota la neu, a més de dues emoticones de núvols amb neu
Neu que pot acumular-se amb ganes en zones de Catalunya | Europa Press, catalunyadiari.com

La Vall d'Aran, una de les zones més elevades, serà l'àrea més afectada per les nevades. S'espera que pugui acumular fins a 15 cm de neu en 24 hores per sobre dels 900 metres. Això podria complicar l'accés a algunes àrees i afectar el trànsit a les carreteres.

A Aragó la zona més afectada seria també la dels Pirineus, concretament a Osca. Allà poden donar-se acumulats de 5 cm de neu en 24 hores.

Fotomuntatge amb una imatge de fons d'una fila de cotxes aturats a una carretera en un temporal de neu i una rodona vermella al capdavant amb una persona caminant amb un paraigua sota la neu
En carretera caldrà tenir precaució | Europa Press

Molt de compte amb la neu en aquests territoris

Amb aquest canvi meteorològic, és important que els ciutadans estiguin preparats per a les condicions hivernals que s'acosten. L'AEMET ha aconsellat als residents i viatgers que es mantinguin informats sobre les últimes alertes per a les zones afectades per la neu.

Es recomana prendre precaucions a les carreteres, especialment a les zones de muntanya, on el risc d'acumulació de neu i gelades podria dificultar la circulació. A més, és recomanable evitar realitzar desplaçaments innecessaris per zones d'alta muntanya, i assegurar-se que els vehicles estiguin preparats per a les condicions de neu i gel.