La meteorologia continua sense donar treva a Espanya. Després de diversos dies de calor intensa, el cel comença a mostrar senyals d'inestabilitat en diverses comunitats. Tot i que el sol domina en altres zones i les temperatures continuen disparades, hi ha alguna cosa més gestant-se a l'ambient.
Les altes temperatures no són l'únic motiu de preocupació avui per a l'AEMET. La combinació de calor i humitat pot generar fortes tempestes. I això és just el que passarà en tan sols unes hores en molts punts del país.

L'AEMET activa avisos per tempestes en 10 comunitats per a aquesta mateixa tarda
Avui, deu comunitats autònomes estan sota alerta per tempestes, segons ha comunicat l'AEMET. Les regions afectades són Andalusia, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Catalunya, Extremadura, Galícia, Madrid i el País Basc. Al llarg de les pròximes hores, en aquestes zones s'esperen ruixats acompanyats de llamps i, en alguns casos, calamarsa.
Les tempestes podrien ser especialment fortes en àrees de muntanya de la meitat nord peninsular. Tot i que la Ibèrica nord, els Pirineus i les seves zones properes també estan en el punt de mira. En molts casos, els núvols apareixeran després d'un matí assolellat, fent que la pluja sorprengui més d'un.
A aquest risc tempestuós s'hi sumen les temperatures extremes. En aquestes mateixes comunitats també hi ha avisos actius per calor. I és que les màximes continuaran superant els 34 o 36 graus en bona part del país.
Més calor: el sud i l'est no se'n deslliuren
No només les zones amb tempestes estan en alerta per la calor. Altres regions com Aragó, Balears, Múrcia, Navarra, La Rioja i la Comunitat Valenciana també presenten avisos actius per temperatures molt altes. Es preveuen màximes superiors als 40 graus en punts de la vall del Guadalquivir, Extremadura i la vall de l'Ebre.
A l'interior de Galícia també s'assoliran valors extrems. Les nits tampoc donaran treva, amb mínimes per sobre dels 20 graus en diverses zones del nord, sud-oest gallec, la meitat sud i els litorals mediterranis.
A Canàries, la situació també és complexa. Les temperatures pujaran fins als 34 graus a l'interior de Gran Canària i a mitjanies de les illes. A més, hi haurà calitja a l'oest de l'arxipèlag, dificultant la qualitat de l'aire.

El vent bufarà amb força en alguns punts del país. A Galícia, s'espera vent del nord una mica més intens. A l'Estret predominarà el llevant amb ratxes fortes, i a Canàries hi haurà ratxes molt intenses en zones com Jandía o Anaga.
A més, s'espera més nuvolositat al llarg del dia. L'ambient sec del matí donarà pas a núvols que podrien descarregar pluja. Aquesta evolució serà especialment visible al centre i interior del país.
La calitja també farà acte de presència. Es notarà especialment a l'oest peninsular i a l'Estret, afectant la visibilitat i augmentant la sensació de xafogor.
Així que si avui surts al carrer, no et refiïs ni del cel serè ni de la calor sufocant. Porta aigua, ventall, protector solar… i per si de cas, un paraigua. Perquè en aquest país ja no se sap si l'estiu ve amb xancles o amb trons.