Aquest divendres 15 d'agost marca l'inici del tan esperat pont d'agost per a molts. Un festiu nacional que, aquest 2025, permet gaudir d'un cap de setmana llarg en ple estiu. Per a aquells que no estan de vacances i aprofiten aquest dia extra per fer alguna escapada ràpida, la preocupació se centra en les temperatures extremes.
En plena onada de calor, les notícies meteorològiques no són encoratjadores. Tot i que ja fa diversos dies que tenim temperatures molt altes, l'AEMET ha alertat que no només no s'acabarà l'onada de calor durant aquest pont, sinó que podria agreujar-se.

Aquest escenari és clau per a tots aquells que planegen desplaçar-se durant aquests dies. Es preveuen desplaçaments massius a zones turístiques i costaneres, però també un augment dels riscos associats a la calor extrema.
L'onada de calor s'agreuja
Segons els experts d'eltiempo.es, aquest pont d'agost coincidirà amb un repunt tèrmic molt notable. I aquest s'allargarà fins dilluns 18 d'agost, una calor que serà generalitzada però amb algunes variacions segons les àrees.
Avui mateix, dijous 14 d'agost, ja s'estan registrant pujades de les temperatures a la majoria del país, i a partir de demà, divendres 15, s'intensificaran en diverses regions.

Divendres: primer dia del pont d'agost, amb molta calor
Alguns territoris del Cantàbric experimentaran temperatures inusuals per a aquesta part del país, amb màximes properes als 40 °C. S'espera que ciutats com Bilbao, Santander, Oviedo i Sant Sebastià arribin a aquests 40 °C. Això es converteix en una situació poc habitual per a aquesta zona, coneguda pel seu clima més temperat.
Punts com Saragossa, Logronyo, Lleida i Zamora assoliran temperatures de 40 °C. Serà al Guadalquivir on els termòmetres podrien superar els 40-42 °C. Això farà que algunes localitats del sud d'Espanya afrontin una calor extrema.

Un cap de setmana abrasador
Però el divendres serà només l'inici d'un pont molt calorós. El dissabte 16 d'agost serà encara més intens. Al sud i al centre de la Península es preveu un nou ascens tèrmic, i en algunes zones del Guadalquivir, no es descarta que els termòmetres arribin als 45 °C.
Per la seva banda, al Cantàbric es produirà un descens notable. Les temperatures també superaran els 30 °C, però estaran lluny dels 40 °C registrats el dia anterior.
El diumenge 17 continuarà sent un dia calorós, amb pocs canvis tèrmics a la major part del país. Al Cantàbric, seguiran baixant les temperatures, mentre que al sud de la Península es registraran pujades puntuals. De fet, l'AEMET afirma que podria ser el dia amb els valors més alts, amb 42-44 °C a la vall del Guadalquivir.