A aquestes altures, ja és gairebé unànime la previsió d'una Setmana Santa marcada per la inestabilitat. Bona part d'Espanya veurà pluges intermitents durant diversos dies, i tant experts com models coincideixen. Aquest any serà complicat planificar activitats a l'aire lliure amb total garantia de sol.
Tanmateix, el meteoròleg Roberto Brasero ha introduït un nou element en el pronòstic. Aquest podria alterar encara més els plans de la recta final de la Setmana Santa.

Pluja, fred o neu? Una nova variable complica l'escenari
Roberto Brasero ha explicat que entre el dimarts 15 i el dimecres 16 d'abril podria produir-se un important canvi en la dinàmica atmosfèrica. Seria provocat per l'arribada d'aire d'origen polar. Aquest aire fred podria descendir des del nord d'Europa fins a la Península Ibèrica, afectant especialment les zones muntanyoses del nord.
Aquest canvi implicaria una baixada notable de les temperatures, així com la possibilitat de nevades en cotes altes. Hi ha una estimació inicial al voltant dels 1800 metres, encara que la cota podria variar en funció de l'avanç dels pròxims dies. Aquest escenari no només afegeix més incertesa al pronòstic, sinó que planteja una Setmana Santa encara més imprevisible del que ja s'anticipava.

Dos possibles camins: aire polar o front atlàntic
En la seva anàlisi, Roberto Brasero ha detallat que hi ha dos escenaris principals en els models de predicció que podrien donar-se a partir del dimarts:
- El primer contempla l'entrada d'aquesta massa d'aire fred polar, que afectaria el nord amb ruixats, temperatures més fredes i nevades en zones de muntanya.
- El segon, més suau tèrmicament, apunta a l'arribada d'un front atlàntic, que escombraria la Península d'oest a est el dimarts. Aquest escenari implicaria menys fred, però més pluja estesa per àmplies zones del país.
Ambdues opcions comparteixen un element en comú: la persistència de la inestabilitat. Això és una cosa que tenim clar que segur que passarà.
Dimarts i dimecres: dies de contrastos
Per tant, de cara al dimarts, tot apunta a una jornada grisa, amb cels coberts i pluges generalitzades. El dimecres, per la seva banda, podria oferir una certa estabilització del temps a la meitat sud, on les pluges donarien una treva. A la meitat nord, però, continuarien les precipitacions, algunes d'elles en forma de neu a les muntanyes, segons com evolucioni la mencionada massa polar.
Roberto Brasero insisteix que seran dies moguts, frescos al nord i temperats, però poc calorosos, al sud. Les temperatures, en general, es mantindran per sota dels valors típics d'abril.
Davant aquest panorama que anuncia Roberto Brasero, la millor recomanació és la prudència. La previsió encara està oberta a canvis significatius, i els detalls dependran de com evolucionin els sistemes meteorològics que ara mateix s'estan formant en latituds europees.