Un cotxe circula per una carretera mullada sota la pluja, amb Roberto Brasero a l'esquerra, i al cercle, cotxes sobre la neu

Roberto Brasero llança un avís urgent a aquestes zones: 'Vent, pluges i nevades'

Malgrat que aquest dijous es manté l'estabilitat en bona part d'Espanya, demà pot arribar el canvi definitiu

Durant els últims dies, el temps ha estat estable a la major part d'Espanya, amb cels clars i temperatures inusualment elevades per a l'època de l'any. Aquest dijous no serà l'excepció. S'espera una jornada majoritàriament assolellada i amb valors tèrmics per sobre de la mitjana en gran part del país.

No obstant això, aquesta tranquil·litat té les hores comptades. Segons el meteoròleg Roberto Brasero, a partir d'aquest divendres arriba un canvi brusc que es notarà a tot el territori. "S'acosta un front que portarà vent, pluges i algunes nevades a diversos territoris d'Espanya", adverteix l'expert.

Roberto Brasero en un cercle vermell amb un fons d'aigua, una icona d'advertència i una icona de núvol amb pluja, superposada a una imatge d'una carretera mullada amb trànsit i un cartell d'advertència.
Un dia de canvi total | Atresmedia, Europa Press, catalunyadiari.com

Divendres: el dia del canvi que anuncia Roberto Brasero

El divendres començarà encara amb temperatures altes, fins i tot una mica superiors a les de dijous en alguns punts. Però a mesura que avanci el dia, especialment a la tarda, la situació canviarà a la meitat occidental de la Península. Roberto Brasero afirma que el front fred començarà a fer acte de presència.

Les ratxes de vent fort o molt fort afectaran sobretot Galícia i les muntanyes del terç nord. També es podrien sentir al centre peninsular, la meseta Nord i l'àrea de l'Estret. L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ja ha emès avisos per aquestes condicions adverses.

Roberto Brasero apareix en primer pla, mentre que al fons es veu una carretera amb cotxes sota la pluja i núvols animats amb gotes d'aigua.
Des de divendres, avisos activats de nou | Europa Press, catalunyadiari.com

Pel que fa a les precipitacions, diu Roberto Brasero que les pluges seran més abundants a Galícia i a l'oest del sistema Central i la Serralada Cantàbrica. Al llarg del dia, les precipitacions avançaran cap a l'oest i el centre peninsular, encara que sense arribar encara al terç oriental, on només es notarà un augment de la nuvolositat.

Dissabte: pluges a l'est i ambient més inestable

Roberto Brasero deixa clar que el dissabte el front arribarà a l'est peninsular, deixant pluges sobretot a Catalunya i Balears. Encara que a l'oest començarà a retirar-se, l'ambient inestable persistirà i es produiran ruixats dispersos en moltes regions, encara que de caràcter més feble.

Imatge de fons de dues persones passejant per un carrer del municipi de Pedrafita do Cebreiro, una altra imatge d'una dona amb un paraigua i una altra de Roberto Brasero en primer pla
Cal treure els paraigües en diversos punts | Europa Press, Antena 3

Les nevades més significatives, segons Roberto Brasero, s'esperen al Pirineu aragonès. Allà la cota de neu començarà als 1800-2000 metres, descendint al llarg del dia fins a situar-se entre els 1300 i 1500 metres.

Les temperatures experimentaran un clar descens a mesura que avanci la jornada, deixant enrere els valors anòmalament alts dels últims dies.

Després d'una setmana amb condicions més pròpies de primavera, l'arribada d'aquest front del que parlava Roberto Brasero marcarà un punt d'inflexió. S'esperen dies més inestables, amb temperatures més acordes a l'època de l'any i la presència de precipitacions que ajudaran a alleujar la sequera en algunes àrees del país.