En els últims dies, el temps a Espanya ha estat marcat pels contrastos. Després d'un inici de setmana amb tempestes i un descens notable de les temperatures, l'ambient comença a estabilitzar-se. Tanmateix, la calma no serà completa i el Mediterrani podria tornar a ser protagonista.
Sense anar més lluny, la darrera previsió de Samuel Biener apunta que l'atmosfera continuarà moguda en algunes zones. Tot i que el sol guanyarà terreny a gran part del país, els fronts continuaran fregant el nord. I per divendres, els models anuncien un nou episodi de pluges en punts concrets del litoral mediterrani.

Un canvi de temps s'acosta al Mediterrani
El meteoròleg Samuel Biener ha llançat un avís clar: “Aquest divendres les pluges tornaran al Mediterrani”. Segons l'expert, Catalunya i la Comunitat Valenciana són les regions amb més probabilitats de rebre aquests ruixats. La situació es deu a un canvi ràpid en la configuració atmosfèrica.
Aquell dia, un centre d'altes pressions es desplaçarà cap a Centreeuropa. Aquest moviment impulsarà vents de llevant cap al vessant mediterrani durant diverses hores. A més, hi haurà aire fred en altura i un mar amb temperatures entre 27 i 29 °C, segons dades de Puertos del Estado.
Les condicions afavoriran la formació de nuclis convectius. Els primers ruixats podrien aparèixer de matinada al golf de València. A les comarques litorals de Tarragona s'esperen les pluges més intenses a les primeres hores.
Pluges localitzades i possibles mànegues marines
Amb l'avanç de la jornada de divendres, les precipitacions més actives es traslladaran cap al golf de València. Alguns nuclis penetraran a terra, deixant acumulats importants en poc temps. Tot i que no es preveu una gran activitat elèctrica, podrien donar-se problemes puntuals en zones costaneres.
Samuel Biener també destaca que aquest tipus de situacions són difícils de predir. De vegades els models subestimen les pluges i altres les exageren. No es tracta d'un episodi generalitzat, sinó de ruixats molt localitzats.

Les pluges podrien continuar durant la matinada i primeres hores de dissabte a la Comunitat Valenciana i sud de Tarragona. Seran en general febles o moderades, amb acumulats més rellevants en àrees de muntanya i prelitoral. Després, la situació tendirà a millorar.
D'altra banda, de cara al cap de setmana, la calor tornarà amb força al sud peninsular. En zones de muntanya del sud i est podrien formar-se algunes tempestes, mentre que un front actiu s'acostarà al nord-oest diumenge.

