Un cotxe circula sota la pluja, i al cercle, una processó de Setmana Santa

Gerro d'aigua freda a mitja Espanya pel que passarà amb el temps fins dilluns

Encara queden uns dies perquè acabi la Setmana Santa, però les previsions tampoc són esperançadores

La Setmana Santa d'aquest 2025 no està sent gens fàcil per a molts espanyols a causa del mal temps. Les pluges i tempestes han estat una constant en les últimes jornades, entelant les celebracions i alterant els dies de qui havia planejat gaudir d'unes vacances.

I ara es complica encara més, ja que les previsions meteorològiques indiquen que la situació no sembla que vagi a millorar en els pròxims dies.

Un cotxe circula sobre una carreteara mullada, i al cercle, gent amb paraigua
Pluges que poden ser importants | Europa Press

L'AEMET adverteix sobre l'arribada de nous fronts amb pluges

Des d'avui mateix, la situació podria empitjorar, segons ha alertat l'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) en una de les seves previsions especials. L'AEMET ha confirmat que, entre aquest divendres i el dilluns, rebrem l'entrada de successius fronts procedents de Galícia. Això portarà precipitacions persistents i localment fortes en molts punts.

Aquestes pluges s'estendran gradualment cap a l'est i sud, encara que perdran intensitat a mesura que arribin a l'àrea Mediterrània. En particular, el dissabte s'espera que el front sigui més actiu a Catalunya, on les precipitacions podrien ser especialment intenses. A la resta del Mediterrani, no es preveuen pluges significatives, llevat d'algunes lleugeres el dissabte.

Advertència de tempesta amb núvols foscos, pluja i vent.
Uns dies més amb pluges i vent | catalunyadiari.com, PixaBay

A més de les pluges, vent

No només les pluges complicaran el temps, el vent serà un altre dels factors a tenir en compte, amb ratxes fortes que s'alternaran entre les direccions sud-oest i oest. El divendres, es preveuen vents molt forts al quadrant nord-occidental de la península. El dissabte, el vent es traslladarà a l'àrea Mediterrània, on també s'esperen ratxes intenses, especialment en àrees costaneres.

Temperatures: pujada amb posterior descens

Les temperatures experimentaran canvis significatius al llarg del cap de setmana. El divendres, s'espera un augment notable en les temperatures en moltes regions de la península, llevat de l'oest. Allà es produirà un descens que s'accentuarà i s'estendrà el dissabte a tota la península.

Setmana Santa complicada la d'aquest 2025 | Europa Press

Amb aquest canvi de temperatura, la cota de neu baixarà als 900-1200 metres el dissabte, cosa que podria afectar àrees muntanyoses del nord i l'interior. No obstant això, la situació no serà duradora. La cota de neu començarà a pujar el diumenge a la meitat occidental de la península i el dilluns a l'oriental i a les Balears.

Canàries: pocs canvis, però amb algunes pluges

A les Illes Canàries, es preveuen pocs canvis en les condicions meteorològiques. Els vents alisis continuaran bufant amb intensitat, i a les zones exposades podrien registrar-se ratxes molt fortes. A més, és probable que hi hagi algunes pluges febles al nord de les illes, encara que no s'esperen alteracions significatives en el clima.