El Pont de Maig és a la volta de la cantonada, i molts es pregunten quin temps farà. És una data habitual per a les escapades i sortides per tot el país. Aquest any, el Dia del Treballador cau en dijous, cosa que permet a molts gaudir d'un pont llarg enllaçant amb el divendres festiu.
No obstant això, les previsions meteorològiques no són massa optimistes en algunes zones. Es preveuen pluges, tempestes i fins i tot calitja, cosa que podria deixar el famós fenomen de pluges de fang en diversos punts d'Espanya.

Malgrat aquests inconvenients, la bona notícia és que no tot el país es veurà afectat. En certes regions, el temps serà molt més assolellat i tranquil. Això permetrà als viatgers gaudir de la seva escapada sense preocupacions meteorològiques.
Les zones que es lliuraran de les pluges
Les costes del Mediterrani i les regions del sud de la península, juntament amb les illes, seran les àrees on el temps serà més favorable. Al sud-est peninsular, Balears i Canàries, les pluges seran gairebé anecdòtiques, afirmen des de eltiempo.es. Són les opcions ideals per a aquells que busquin un descans sense complicacions meteorològiques.

En concret, les zones que més es beneficiaran del bon temps seran les costes de Catalunya, el sud de la Comunitat Valenciana, Múrcia, Almeria, Granada, i, per descomptat, Balears. Allà la pluja serà poc probable. També es lliuraran de les precipitacions les illes de Lanzarote i Fuerteventura a Canàries, on les condicions seran molt més estables i assolellades.
Pluges i tempestes a la vista
A partir d'aquest dimecres, una borrasca començarà a afectar Espanya, enviant pluges que es concentraran sobretot a l'oest peninsular. Durant aquest dia, les precipitacions seran més intenses en punts d'Andalusia i Galícia, on ja s'han activat avisos grocs per tempestes i pluges.

El dijous, les pluges es distribuiran de manera més irregular, amb ruixats febles que afectaran principalment zones de muntanya al nord i centre peninsular. El divendres, el panorama meteorològic empitjorarà una mica, amb precipitacions més generalitzades. Al sud-est i Balears es mantindrà una probabilitat molt menor de pluja.
Malgrat la presència de pluja durant el pont, la situació millorarà cap al cap de setmana. El dissabte, els ruixats continuaran sent repartits per tota la península, encara que amb una tendència a disminuir la intensitat. Per al diumenge, les pluges continuaran en algunes zones, però en general, la situació serà més estable.