Una terrassa a la platja, amb diverses persones assegudes

Felicitat en aquestes zones de Catalunya per al Pont de Maig: les pluges no arribaran

Si bé és cert que les pluges i les tempestes estan arribant a molts punts d'Espanya, no ho faran a tot el país

El Pont de Maig és a la volta de la cantonada, i molts es pregunten quin temps farà. És una data habitual per a les escapades i sortides per tot el país. Aquest any, el Dia del Treballador cau en dijous, cosa que permet a molts gaudir d'un pont llarg enllaçant amb el divendres festiu.

No obstant això, les previsions meteorològiques no són massa optimistes en algunes zones. Es preveuen pluges, tempestes i fins i tot calitja, cosa que podria deixar el famós fenomen de pluges de fang en diversos punts d'Espanya.

Imatge que mostra un cel assolellat a l'esquerra i un cel ennuvolat amb neu a la dreta amb un termòmetre al centre indicant temperatures fredes i càlides.
Dies de contrastos a Espanya | Pexels de Skitterphoto, Getty Images Signature de inhauscreative, Soloveva Elena, catalunyadiari.com

Malgrat aquests inconvenients, la bona notícia és que no tot el país es veurà afectat. En certes regions, el temps serà molt més assolellat i tranquil. Això permetrà als viatgers gaudir de la seva escapada sense preocupacions meteorològiques.

Les zones que es lliuraran de les pluges

Les costes del Mediterrani i les regions del sud de la península, juntament amb les illes, seran les àrees on el temps serà més favorable. Al sud-est peninsular, Balears i Canàries, les pluges seran gairebé anecdòtiques, afirmen des de eltiempo.es. Són les opcions ideals per a aquells que busquin un descans sense complicacions meteorològiques.

Imatge de fons de diverses persones passejant per Palma de Mallorca amb emoticones de sol, núvols i un interrogant
En certs llocs hi haurà pluges i en altres no | Europa Press, catalunyadiari.com

En concret, les zones que més es beneficiaran del bon temps seran les costes de Catalunya, el sud de la Comunitat Valenciana, Múrcia, Almeria, Granada, i, per descomptat, Balears. Allà la pluja serà poc probable. També es lliuraran de les precipitacions les illes de Lanzarote i Fuerteventura a Canàries, on les condicions seran molt més estables i assolellades.

Pluges i tempestes a la vista

A partir d'aquest dimecres, una borrasca començarà a afectar Espanya, enviant pluges que es concentraran sobretot a l'oest peninsular. Durant aquest dia, les precipitacions seran més intenses en punts d'Andalusia i Galícia, on ja s'han activat avisos grocs per tempestes i pluges.

Un cotxe esquitxant aigua en un carrer inundat mentre una persona camina amb un paraigua sota la pluja intensa.
En moltes zones sí plourà | Europa Press, catalunyadiari.com

El dijous, les pluges es distribuiran de manera més irregular, amb ruixats febles que afectaran principalment zones de muntanya al nord i centre peninsular. El divendres, el panorama meteorològic empitjorarà una mica, amb precipitacions més generalitzades. Al sud-est i Balears es mantindrà una probabilitat molt menor de pluja.

Malgrat la presència de pluja durant el pont, la situació millorarà cap al cap de setmana. El dissabte, els ruixats continuaran sent repartits per tota la península, encara que amb una tendència a disminuir la intensitat. Per al diumenge, les pluges continuaran en algunes zones, però en general, la situació serà més estable.