Telegram : +34 629 74 76 77

E-Mail: info@catalunyadiari.cat

Mor l'actriu Alícia Agut als 87 anys

L'actriu barcelonina ha mort aquest divendres 7 d'abril a l'hospital madrileny de Nostra Senyora d'Amèrica

Alícia Agut en una imatge d'arxiu. | Cedida.

 

L'actriu barcelonina Alícia Agut, de 87 anys, ha mort aquest divendres 7 d'abril a l'hospital madrileny de Nostra Senyora d'Amèrica, on portava ingressada des de dimarts passat 4 d'abril per complicacions respiratòries, segons ha informat AISGE en un comunicat. L'actriu, nascuda a Barcelona el 7 de setembre de 1929, va debutar en teatre amb clàssics de l'escena com Lorca, Lope de Vega, Tennessee Williams, Eugene O'Neill, Jacques Deval o Shakespeare, amb la Companyia Festivals d'Espanya sota la direcció de José Tamayo.

L'any 1977, a les ordres d'Adolfo Marsillach, va col·laborar en el muntatge de 'Las arrecogías del beatario de Santa María Egipciana', un text de José Martín Recorda sobre l'heroïna liberal Mariana Pineda que no havia pogut ser estrenat fins a l'arribada de la democràcia. Abans, havia treballat amb Miguel Narros en 'Anillos para una dama', obra que li va valer al seu director el Premi Teatral Ràdio Espanya l'any 1974 i al muntatge, el de millor obra espanyola. Quatre anys després es va posar sota la direcció de José Luis Gómez en 'Bodas que fueron famosas del Pingajo y la Fandanga', primera representació del Centre Dramàtic Nacional. A més, a la tardor de 1985, també amb Gómez, va representar a Almeria la tragèdia que va inspirar a García Lorca per escriure 'Bodas de sangre'. Amb el director teatral Joaquín Vida —ajudant que fora de Fernán-Gómez, Narros i José Luis Gómez, dels quals va aprendre l'ofici— va repetir fins a sis ocasions.

 

L'última, 'La malquerida', de Jacinto Benavente, l'any 2000. Des de llavors, l'actriu catalana va col·laborar en el debut teatral de Gonzalo Suárez amb 'Arsènic, per favor'. L'obra, basada en el clàssic del cinema de Frank Capra, 'Arsènic, per compassió', provenia d'un text teatral, 'Cadàvers en al nostre celler', del dramaturg nord-americà Joseph Kesserling.

Comentaris