Més de 80 operatius de Protecció Civil, així com familiars i veïns del nen que va desaparèixer dimarts, 27 de febrer, a Níjar, a Almeria, l'estan buscant sense descans. I és que el petit Gabriel Cruz, de 8 anys, va desaparèixer entre els municipis d'Hortichuelas i Las Nagres —un tram de només 100 metres que el noi coneixia molt bé— després de sortir a jugar a casa d'un amic.
Malauradament, encara no s'han trobat pistes per esclarir com ha pogut desaparèixer el menor, que va ser vist per última vegada cap a les 15.00 hores de la tarda portant uns pantalons d'esport negre amb ratlles blanques de la marca Adidas i una dessuadora vermella amb caputxa. Més de 24 hores porten buscant-ho i ara els familiars ja sospiten que el petit no s'ha perdut.
«Seguim buscant, però crec que no està aquí, se l'ha emportat algú», ha explicat el pare de Gabriel, Ángel, en declaracions a Cadena SER. De moment, la Guàrdia Civil no està descartant cap hipòtesi, però a mesura que han anat passant les hores, el perímetre de cerca ha anat augmentant. Els seus familiars no creuen que s'hagi perdut perquè coneixia molt bé tota la zona.
Així doncs, fonts de la investigació han decidit no descartar cap possibilitat, encara que no els sembla «massa probable» que es tracti d'una desaparició forçada, sinó que el nen de 8 anys s'ha despistat i s'ha perdut. Tanmateix, cal destacar que la Guàrdia Civil està buscant a Gabriel fins i tot amb gossos especialitzats de la Unitat Canina, a més d'helicòpters, i fins i tot s'ha requerit els serveis dels bussos, per ampliar la recerca a les diferents basses de la zona.
Aquest dimarts, el pare de Gabriel demanava al seu fill que «aguanti, que sigui fort»: «Que aguanti una mica que el trobarem». La Guàrdia Civil ha realitzat una crida perquè acudeixin més voluntaris amb «bona forma física» i que s'organitzin diferents batudes per intentar localitzar a Gabriel Cruz al més aviat possible.
Més notícies: